Recenzia: Novinka zo série X-Men divákov nezabije ani neposilní

Zabiť či nezabiť? To je otázka, pred ktorou stojí mutant Wolverine. Ženie ho pomsta. A hoci sa zdá, že jeho odpoveď bude zabiť, občas sa dokáže ovládnuť.

04.05.2009 07:03
Hugh Jackman Foto:
Hlavný hrdina filmu X-Men Origins: Wolverine - herec Hugh Jackman.

Logan alias Wolverine vstupuje na plátna kín už po štvrtý raz. Lenže jeho najnovší príbeh sa odohráva na začiatku celej filmovej série X-Men.

Diváci sa dozvedia, čo sa stalo v hrdinovom detstve, ako trávil dlhé roky po boku brata Victora a ako vstúpil do vojenskej jednotky Team X zloženej zo samých mutantov. Napokon sa Logan rozhodne s bojovaním skoncovať. Utiahne sa do hôr, kde žije so svojou priateľkou. Jedného dňa ju však nájde mŕtvu. A to Logana poriadne rozhnevá. Nechá sa zdokonaliť na Wolverina a vyrazí do boja. Nielen proti Victorovi – Sabretoothovi, ale hlavne proti Williamovi Strykerovi, ktorý sformoval bojovú jednotku mutantov.

Príbeh filmu sa dá rozdeliť na dve časti. V tej prvej sa po rýchlom prehľade udalostí z minulosti pristaví rozprávanie pri Loganovom živote v horách. Hrdina s výnimočnými schopnosťami skoncoval s tým, čo bolo, a rozhodol sa pre šťastie obyčajného človeka. Je to síce poriadne obohratá pesnička, ale funguje stále. Tvorcom ponúka priestor na to, aby hrdinu predstavili aj v iných ako akčných polohách.

A v divákoch zatiaľ narastajú očakávania toho, čo sa bude diať po skončení dočasnej idylky.

Druhá časť je predovšetkým o akcii a dejových zvratoch. Odhliadnuc od niekoľkých vtipných okamihov sa však tvorcovia ničím extra zábavným neblysli. Akčné pasáže majú štandardnú úroveň, prekvapivosť dejových zvratov je nízka. A vyhlásenie režiséra Gavina Hooda, že Wolverine je hlboká postava, má takmer nulovú hodnotu. Zložitejšie osobnosti by z hrdinov mohol urobiť Christopher Nolan, tvorca Temného rytiera. V Hoodovej verzii sa podobné zázraky nedejú. Sú tu len náznaky, ktoré divákov nevyrušia z bezmyšlienko­vitého sledovania sympatického Hugha Jackmana v hlavnej úlohe.

Jeho Wolverine sa občas pristaví pri tom, či má zabiť. S účinkami novej časti filmovej série X-Men je to však jasné – divákov nezničí ani neposilní.

Hodnotenie Pravdy: 3 z 5 hviezdičiek
X-Men Origins: Wolverine, USA 2009