Recenzia: Hrobár so synom na úteku

Liam Neeson sa ako profesionálny zabijak Jimmy Conlon vo filme Nočný bežec dostal medzi nezávideniahodné mlynské kamene – na jednej strane stojí jeho celoživotný priateľ, mafiánsky bos Shawn, na druhej strane jeho odcudzený syn Mike. Isté je len jedno – všetci traja minutáž akčného filmu, v ktorom si zahrali aj Ed Harris a Joel Kinnaman, prežiť nemôžu...

22.03.2015 12:00
Nočný bežec Foto:
Otec a syn musia prekonať dlhoročné spory. Dnes v noci im totiž spolu ide o život...

Priatelia sa stanú nepriateľmi

Jimmy bol vždy poriadne tvrdý chlapík. Zárezy na svojej pažbe dotiahol do takých úctyhodných výšin, až si vyslúžil prezývku Hrobár. Nežije sa mu s tým však ľahko – už dávno pre svoj životný štýl prišiel o rodinu, neskôr aj o pokojný spánok a sebaúctu. Teraz už vlastne len chľastá a čaká na nejaké tie odrobinky, čo mu zo svojho prehýbajúceho sa stola hodí starý kamarát Shawn. Bratský vzťah medzi týmito dvoma sa však zmení kvôli jedinej nešťastnej náhode. Jimmyho syn sa nechtiac stane svedkom besnenia Shawnovho syna a keď príde na patové "kto z koho“, zasiahne Jimmy a potomka svojho priateľa jedinou dobre mierenou guľkou zloží.

Jimmy a Mike sa stávajú štvancami, a to v meste plnom nájomných hrdlorezov a skorumpovaných policajtov. V neposlednom rade majú nemalé spory aj medzi sebou – syn, ktorý žije príkladným životom, otca kriminálnika odsudzuje, otec syna chce za každú cenu udržať ďaleko od maléru. Spoločná noc na úteku im však možno pomôže nájsť si k sebe opäť cestu.

Naháňačky a súboje na jednotku

Nočný bežec je klasická akčná zábava s jasne čitateľnou schémou, vyhranenými postavami na oboch stranách a kopou naozaj zábavne nakrútených naháňačiek, súbojov či prestreliek. Nečakajte nič viac, ale ani menej, ako poctivú žánrovku, ktorá sa, pochopiteľne, nezaobíde ani bez nejakých tých klišé či predvídateľných zvratov. Na scenári by iste bolo čo zlepšovať – najmä v druhej polovici filmu, keď už začína vyprchávať úvodný drajv pomerne originálneho námetu a dej začína pripomínať nejaký z lacnejších paperbackových trilerov, akých sú v kníhkupectvách plné police.

Slušne to však kompenzuje výborná práca so zvukom a atmosférou, film skrátka dokáže diváka vtiahnuť a nedovolí, aby ho jeho drobné nedostatky nudili a otravovali. Po záplave psychológie, dojímania a melodrámy z oscarových titulov je Nočný bežec v kinách vlastne celkom príjemnou zmenou.

3, 5 hviezdičky z 5

Nočný bežec / réžia: Jaume Collet-Serra / scenár: Brad Ingelsby / hudba: Junkie XL / hrajú: Liam Neeson, Joel Kinnaman, Ed Harris, Vincent D'Onofrio, Genesis Rodriguez, Common a iní / premiéra v slovenských kinách: 12. marca

Viac na túto tému: #Liam Neeson #Nočný bežec #akčná zábava