Recenzia: Stará dobrá Bridget?

Z nezadanej tridsiatničky, ktorá sa snaží usporiadať svoj život prešpikovaný trapasmi už Bridget Jonesová vyrástla. Ale, vďakabohu, len naoko.

11.06.2014 07:00
Renée Zellweger Foto:
Renée Zellweger ako bacuľka Bridget Jones vo filmovom spracovaní.

Teraz má po päťdesiatke a hoci je vdovou, rovnako bezhlavo sa pustí do hľadania lásky a „overeného“ chudnutia. Sympatická bacuľka s dvoma malými deťmi totiž ostáva aj v druhom pokračovaní slávneho románu s názvom Zbláznená do chlapa nezmenená.

Veselá vdova

Čo spravíte, keď ste finančne zabezpečená vdova, o deti sa vám stará pestúnka a máte množstvo voľného času? Bridget má v pláne napísať filmový scenár a byť pozornejšou matkou, plus, samozrejme, chce schudnúť a nezaškodil by ani nejaký botox. Kto sa však s hrdinkou zoznámil už v predošlých knihách, prípadne v ich filmovom spracovaní, vie, že v skutočnosti najmä nestíha. Situáciu jej skomplikujú aj sociálne siete. Zriadi si konto na Twitteri, na ktorom sa zoznámi s vtipným Roxterom. Ani nie tridsaťročný mladík pôsobí priam dokonale, odpustí jej aj povracanie na prvom rande. To by však nebola Bridget, keby všetko nedopadlo úplne inak a keby jej kroky nesprevádzali kvantá trapasov.

Helen Fieldingová - Bridget Jonesová (Zbláznená... Foto: Ikar
Helen Fieldingová - Bridget Jonesová (Zbláznená do chlapa) Helen Fieldingová - Bridget Jonesová (Zbláznená do chlapa)

Spisovateľka Helen Fieldingová dala svojej postave niekoľko rokov aj kíl navyše, ale podstatu nezmenila. Takmer totožná zostáva aj línia knihy. Nebyť detí a občasných Bridgetiných chmár týkajúcich sa smrti jej manžela Marka Darcyho, mohlo by sa zdať, že čítame jednu z prvých dvoch kníh. Rovnakí kamaráti, rovnaké zážitky, rovnaké rozhodnutia. Z pracovných mailov medzi Bridget a Danielom sa stalo twittovanie medzi Bridget a Roxterom, z neúspešnej kariéry moderátorky je neúspešná kariéra filmovej scenáristky a namiesto Marka Darcyho sa z úzadia posmešne usmieva navonok chladný telocvikár.

Viac rodiny, menej Twitteru

Na jednej strane je to výhoda. Návrat obľúbenej postavičky na literárnu scénu totiž mohol dopadnúť oveľa horšie. Ak má byť Bridget stále zábavná a túžiaca po láske, smrť Marka Darcyho sa zdá jediným riešením. Autorka smutnú udalosť skrz Bridgetine spomienky rozpráva ťažkopádne a jednoznačne šikovnejšie sa vyrovnáva s vtipnými situáciami.

Tie však nie sú vždy také bezprostredné, ako si čitatelia pri Bridget zvykli. Najuveriteľnejšie a najuvoľnenejšie pôsobia pasáže súvisiace s výchovou detí, ktoré by pokojne mohli dostať väčší priestor. Naopak, ľúbostný románik s mladým Roxterom, ktorý má hrať prím, je často silený. Snaha za každú cenu zachovať „starú dobrú Bridget“ totiž spôsobila ľahkú predvídateľnosť deja a vďaka tomu aj menší spád. Jednoducho viete, čo bude nasledovať.

Kniha Bridget Jonesová: Zbláznená do chlapa sa zaradila do kategórie úsmevné dovolenkové čítanie. Slúžiť môže aj ako skvelá motivácia k prečítaniu predošlých dielov.

Hodnotenie Pravdy: 3 / 5

Helen Fieldingová: Bridget Jonesová: Zbláznená do chlapa, Ikar, 2014