Dan Ariely: Aké drahé je zadarmo

Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti.

21.03.2016 05:00
debata

Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť. Výrazne zvyšuje imunitu voči marketingovým trikom aj rôznym formám sebaklamu.

Dan Ariely: Aké drahé je zadarmo

Ako dokazuje autor, veľmi často konáme iracionálne, na čo majú vplyv naše emócie aj spoločenské normy. Spojenie ekonómie so psychológiou je príležitosťou preskúmať našu motiváciu a spotrebiteľské správanie, ale aj ekonomickú a vzdelávaciu politiku. Arielyho inteligentný, provokatívny, ale aj zábavný štýl je zárukou fascinujúceho a objavného čítania.

Dan Ariely (1967) je profesorom psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelský autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutia s nemocničným prostredím inšpirovali mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do štyroch kníh, kde sa vždy z iného uhla venuje ľudskej iracionalite. Druhé rozšírené vydanie.

V anglickom origináli Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions (Harper Collins 2008), preložila Ľubomíra Kuzmová.

Premedia

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Dan Ariely: Aké drahé je zadarmo