Autor sa najprv zaoberá význačnými predstaviteľmi novej generácie, ktorá sa vynorila na búrlivom konci 60. rokov (Peter Stein, Peter Zadek a Claus Peymann), pokračuje generáciou, ktorá sa objavila v 80. rokoch, a to najmä po zjednotení Nemecka (Frank Castorf, Andrea Brethová a Christoph Marthaler s Annou Viebrockovou), a na záver sa venuje popredným režisérom, ktorých kariéra sa začala na prelome storočí (Stefan Pucher, Thomas Ostermeier a Michael Thalheimer).
Uznávaný americký divadelný historik Marvin Carlson (1935) zaujme svojím podnetným a názorným výkladom o najplodnejšej a najnovátorskejšej divadelnej tradícii Európy najmä tých, ktorí sa venujú štúdiu divadla a novodobých nemeckých dejín a kultúry. Carlson je profesorom na Katedre divadla, komparatívnej literatúry a blízkovýchodných štúdií v Graduate Center City University v New Yorku. Vo svojej výskumnej a pedagogickej činnosti sa zameriava na teóriu drámy a dejiny západoeurópskeho divadla a drámy, najmä 18., 19. a 20. storočia.
V anglickom origináli Theater Is More Beautiful Than War (University of Iowa Press, 2009). Preklad Zuzana Vajdičková.
Divadelný ústav