Recenzia: 3:15 Zomrieš. Kto ostane v dome?

Otázka kto zostane v dome je dnes v kurze. Každý týždeň ju opakujú moderátori televíznych reality šou. A preniká aj do kina. Divák ju určite položí pri sledovaní hororu 3:15 zomrieš. Je to príbeh pripomínajúci morbídnu reality šou, v ktorej sa vraždí.

28.10.2005 14:14

Rodina Lutzovcov začína nový život. Kathy prišla o manžela, a tak vychováva tri deti bez otca. Jej nový partner George to zatiaľ v rodine nemá ľahké. Všetko by však mohlo byť lepšie, keby sa presťahovali. Náhodou je poruke krásny starý dom, do ktorého sa Kathy a George okamžite zamilujú. Rodina sa sťahuje. Lenže v obrovskom dome sa pred rokom stala šesťnásobná vražda. A bývajú v ňom zákerní duchovia.

Horor 3:15 zomrieš vznikol podľa filmu s názvom Horor v Amityville (1979), ktorý sa stal kultovým. Aj preto sa jeho nová verzia stretla s veľkým úspechom a po celom svete už zarobila viac ako sto miliónov dolárov. Lenže kvalitatívne film zlyháva.
V prvom rade nefunguje výstavba príbehu.

Scenáristi sa ani veľmi netrápili s pomalým vstupovaním do deja, ktoré by malo držať na uzde všetky tajomstvá, a tým zvyšovať napätie. Za desať minút sa ide naostro a do hry čoskoro zasiahne prvý odpudivý prízrak. Akoby bolo zámerom tvorcov rýchlo dostať postavy do domu a potom už len vymýšľať duchárske pestvá. Tie v závere prerastú do krvavého besnenia, pretože už nezaberá arzenál zohavených tvárí. Ešteže režisér občas ponúkne rafinovaný prestrih, ktorý na chvíľu vyrazí dych. Alebo prekvapí čierno-čiernym humorom.

Okrem otázky kto zostane v dome, je rovnako dôležitá otázka prečo si všetci po prvých dňoch nezbalia kufre a neodídu preč. Prečo rodina zostáva na mieste, kde vyčíňajú démoni a ide o život. Veď riešenie je jednoduché. Keďže ho však hrdinovia ignorujú, ťažko im už diváci niečo uveria. A keď si niekto spomenie na úvodný titulok, že film sa inšpiroval skutočnými udalosťami, nezdrží sa smiechu.

Isté je, že 3:15 zomrieš nie je horor z kategórie nepozerateľných. Obsahuje štandardné triky na vyľakanie diváka a občas má aj pekne dusivú atmosféru. Ale čo s tým, keď je to len súčasť veľmi slabého príbehu. Je to prilacná hra na efekt. Reality šou, v ktorej duchovia deptajú obyvateľov domu.