Recenzia: Barcelonské lúče Lonely Drifter Karen

Lonely Drifter Karen je minimálne po geografickej stránke nesmierne zaujímavý projekt. Viedenčanka Tanja Frinta si zbalila v dvadsiatke kufre, presunula sa do Švédska, zakladala a rozkladala kapely, až ju cesty zaviedli do Barcelony. Tam s talianskym bubeníkom Giorgiom Menossim a Malorčanom Marcom Sobreviasom, inak klaviristom, založila ďalšiu. No aby toho nebolo málo, v týchto mesiacoch, keď máme čerstvú možnosť vypočuť si ich druhý spoločný album, nazvaný Fall To Spring, trojica pendluje medzi katalánskou metropolou a mestom, kde sídli okrem Európskej únie aj ich vydavateľstvo Crammed Discs - Bruselom.

10.05.2010 17:00
Lonely Drifter Karen: Fall To Spring
Lonely Drifter Karen: Fall To Spring

Očakávať cestopis by bolo zbytočné, no ich produkcia pôsobí – v nanajvýš pozitívnom duchu – podobne rozlietane ako ich cestovateľská minulosť. Bezhranične sa pohybuje od kabaretu, cez akustický pop, vkusné muzikály až k šansónu, čo je len zlomok hudobnej mapy tohto tria. Základom je vždy uvoľnený dievčenský vokál, ktorý ani v melancholických náladách nestráca svoju príjemnú sviežosť, doplnený o s citom naaranžovaný klavír, gitaru a jemnú rytmiku. Nie je to síce nič, čo by už predtým nebolo zahraté a počuté, no Lonely Drifter Karen sa akoby vyžívajú v tvorbe obyčajných príjemných pesničiek, ktoré nepotrebujú vysielať do sveta hlboké posolstvá. Stačí, ak doň rozšíria v Barcelone načerpanú slnečnú náladu letných kaviarenských terás. A to dokonca aj v melancholických momentoch, ktorých nie je málo.

Hudobné revolúcie sa konať nemusia, pretože s projektmi, ako je Lonely Drifter Karen, je táto planéta o niečo príjemnejším miestom. Presvedčiť sa o tom bude dať aj naživo. Už 16. mája v bratislavskom NuSpirit Clube, o deň neskôr na žilinskej Stanici a nakoniec 21. mája v Tabačke v Košiciach. Na pódiu i pod ním bude určite slnečno bez ohľadu na to, aké bude vonku počasie.

Lonely Drifter Karen: Fall To Spring, Crammed Discs/Wegart, 2010