„Tretinu svojho života zažívala ohromný úspech a dostala sa na vrchol aj vďaka tomu, komu slúžila. Dve tretiny života trpela, očistiť sa jej však nepodarilo,“ spomenul spoluautor dramatickej predlohy Roman Olekšák. „Leni Riefenstahl je veľmi kontroverzná postava a nás zaujímal aj dobový kontext kolaborácie s režimom z potreby vyhraniť sa voči tomu a z potreby zmapovať aj podhubie toho, kedy nedemokratické režimy vznikajú a kedy sa menia na diktatúry, v čom môže byť presah do súčasnosti,“ povedala Valeria Schulczová.
Keď atmosféra v štúdiu začína hustnúť, neplánovane preruší talkshow nemecká diváčka Bertha. „Jej postoj je veľmi bigotný a veľmi ortodoxný. Hitlera prezentuje ako človeka, ktorý Nemecko vyvedie z biedy veľmi jednoduchými a radikálnymi riešeniami. A v tom je to nebezpečné, že napriek všetkému, čo sa udialo, ostáva Bertha vo svojom postoji zachladená. Myslím si, že je veľmi nebezpečné, ak my sami začneme teraz podliehať týmto jednoduchým riešeniam,“ pokračovala spoluautorka a režisérka inscenácie Leni.
Ústrednú postavu komornej inscenácie Leni Riefenstahl hrá Zdena Studenková, ktorej „na telo“ hru autori napísali. Johnnyho Carsona hrá Ľubomír Paulovič, starú obdivovateľku Hitlera Berthu Mária Kráľovičová a mladého asistenta, ktorý sa neskôr stal Leniným partnerom, Peter Brajerčík. „Naša inscenácia je varovaním umelcov pred pokušením dať sa do služieb nedemokratických diktátorských režimov. Nič nemôže ospravedlniť umelca, ktorý kolaboruje s fašizmom,“ dodal riaditeľ Činohry SND Roman Polák.