Názov moderného divadelného diela nie náhodou vyvoláva z pamäti melódiu a text pesničky, ktorá nestráca ani po desaťročiach sviežosť a kvalitu, hoci ju rozhlasové stanice éterom nešíria. Pesničky Jara Filipa a Milana Lasicu sa totiž stali východiskom a nosnou líniou príbehu. "Text Spomínam na Paríž som napísal pred päťdesiatimi rokmi. Bol uverejnený v časopise Plamen. Po dvadsiatich rokoch ho Jaro zhudobnil. Práve kvôli Filipovým piesňam sa teším, že sa na ne znova zaspomína, " uviedol Milan Lasica, riaditeľ Štúdia L+S.
„Spomínanie na Paríž nie je príbehom Jara Filipa alebo Milana Lasicu. Je príbehom ich piesní, je napísaný na motívy o mužovi, ktorý odišiel z domu a zase sa vrátil, o Vtákoch sťahovavých, o Janovi, čo kope jamu pre suseda a sám v nej zostane, o Clivote, ktorá chodí nadránom… Je o melanchólii, o tom, ako sa v mužoch roja čudné sny a v ženách obavy,“ povedal autor a režisér Jakub Nvota.
Je to komédia o srdečných komplikáciách muža po tridsiatke, ktorý objavuje zákonitosti a kolobehy vzťahov, logiku prelietavých vtákov, dnešné zmeny vo vzťahových modeloch a s humorom prežíva život muža popri ženách. V aréne scénografa Toma Cillera, v ktorej hrá hlavnú úlohu klavír, sa predstavia Ondrej Kovaľ, Zuzana Mauréry, Štefan Martinovič, Ivana Kuxová a Eva Sakálová.
„Jaro Filip je pre mňa bezpochyby jedna z najoriginálnejších hudobných osobností našej doby. Naozajstný pesničkár, definujúci slovenskú ľudovú pieseň. Priamočiarosť melódií a humor v hudbe sú Jarove primárne devízy. Príležitosť "redesignovať“ a aktualizovať jeho muziku je pre mňa viac než len hudobným dobrodružstvom. Pre mňa je to komunikácia s veľkým duchom mimo času a priestoru," dodal hudobník Oskar Rózsa, ktorý sa postaral o nové aranžmány „rafinovane kultových“