„Zamýšľali sme ju hrať o manipulácii. Nielen medzi mužmi a ženami, ale o manipulatívnosti ako prvku, ktorý v dnešnej spoločnosti dominuje,“ povedal režisér Svetozár Sprušanský. V legendárnej veselohre slávneho alžbetínca objavil aj politickú rovinu. „Manipulácia je aj vo vzťahu otca k dcéram, vo vzťahu k ženíchom, ktorí chcú obe dcéry získať. V ich ponímaní je vzťah viac-menej obchodom, biznisom, dealom, bohapustou obchodnou transakciou. Bohužiaľ, dnes na takomto základe fungujú práve vzťahy ako láska, porozumenie alebo manželstvo. A nielen tieto vzťahy, ale celá spoločnosť,“ pokračoval režisér.
Predlohu skrátil, sprehľadnil príbehové línie a jazyk (preklad Blahoslava Hečka) jazykovo priblížil dnešnému divákovi. Príbeh sa odohráva v polorozpadnutom cirkuse. „Známy shakespearológ Ján Kot písal, žs svet je divadlo a divadlo je svet. My sme to posunuli, že svet nie je ani divadlo, ale polorozpadnutý cirkus, v ktorom máme všetci vopred pridelené úlohy, či už obetí, alebo tých, čo prenasledujú. Jemne, ale sebaironicky je vytiahnutá genderistická línia,“ spomenul Svetozár Sprušanský.
Predstavu cirkusu evokuje aj scéna a kostýmy Alexandry Gruskovej. Aj živá kapela nad šapitom. Hudba Petra Zagara komédiu rytmizuje, vytvára atmosféru a dotvára predstavu o svete, v ktorom sa príbeh odohráva. Hlavné úlohy Kataríny a Petruchia, ktoré si vo skvelej romantickej komédii Franka Zeffirelliho zahrali Elizabeth Taylorová s Richardom Burtonom, zveril režisér Kristíne Turjanovej a Martinovi Nahálkovi. „Netajím, že pre Skrotenie zlej ženy sme sa rozhodli aj kvôli nim. Hodia sa nielen typologicky, ale i hereckými schopnosťami, možnosťou premenlivosti vývoja postáv aj vzájomnej chémii a ladeniu,“ dodal režisér.