Cyrana hral Jozef Benedik, Roxanu stvárnila Kamila Magálová v alternácii s Janou Jakubcovou. Muzikál mal veľký úspech, bol na dlhé obdobie vypredaný.
Skoro po 42 rokoch sa vracia na rodné javisko, kde si ho za svoj zobrala mladá herecká generácia. V réžii Patrika Vyskočila a dramaturgii Dávida Hartla sa v hlavných úlohách Cyrana predstavia v alternácii Ján Slezák a Lukáš Pišta, v postave Roxany alternujú Mirka Gális Partlová a Romana Dang Van, v úlohe Jána Dárius Koči a Vladislav Plevčík. V ďalších postavách sa predstavia Karin Olasová, Lucia Vráblicová, Pavol Topoľský, Štefan Kožka, Peter Makranský, Róbert Halák a ďalší umelci. Muzikál sprevádza živá osemčlenná kapela.
Muzikál pramení z Rostandovho novoromantického veršovaného Cyrana z Bergeracu. Alta Vášová preniesla dej do prostredia rockových kapiel a hudobných klubov, našla moderný jazyk, vlastnosti a kultúru mladých ľudí. Vytvorila tak dielo, ktoré je aktuálne a pre diváka atraktívne aj v roku 2019. Okrem špičkových tanečných a speváckych výkonov sa divák môže vžiť do nekompromisného, neelitárskeho, geniálneho textára a v neposlednom rade i bitkára Cyrana s hrubou kožou, no citlivou dušou. A súčasne môže sledovať jeho neopätovanú tajnú lásku k ambicióznej a talentovanej speváčke Roxane.
Nová scéna bola v tom čase prvým československým muzikálovým divadlom, aj do divadla prišiel bigbít, s ním aj trocha iné spievanie, zároveň aj tanečné stvárnenie, ktoré robil Luboš Ogoun z Brna. Konali sa konkurzy, kde prišli asi prvýkrát v histórii slovenského divadla ,ľudia z ulice', tancovali veľmi dobre a priniesli do toho predstavenia úžasné nadšenie a silu. V tom muzikáli sa ako herečka narodila Kamila Magálová, ktorá ním odštartovala svoju veľkú hereckú dráhu. Bol to taký revolučný čin v slovenskom divadle, uviedol pre TASR jeden z dvojice textárov Kamil Peteraj, v tom čase dramaturg Novej scény.
Na muzikáli sme nemuseli meniť skoro nič, možno v oslovení a modernizovaní jazyka mladých ľudí, ktorý sa, samozrejme, posunul. Toto bola asi najzákladnejšia zmena, ktorú sme spravili, ináč sme ich obliekli, do moderných kostýmov, dali do modernej scény, jemne prearanžovali hudbu do modernejšieho zvuku, ale témy a posolstvo ostávajú stále rovnaké, uviedol pre TASR režisér Patrik Vyskočil.
Musím povedať, že som počula pôvodnú verziu, mala som možnosť účinkovať v koncertnej verzii s plným orchestrom, účinkujem v muzikáli so živou kapelou, takže mám tri druhy možností počutia aranžmánov týchto pesničiek a musím povedať, že všetky tri sú úžasné. To znamená, že tá hudba je absolútne nadčasová, myslím, aj keby to celé bolo v reggae štýle, tak by to bolo stále dobré a to je na tom skvelé. Krásne na tých textoch je to, že majú v sebe tajomstvo, že majú v sebe niečo, čo si nájde človek v tom len vtedy, keď počúva. Každá veta má svoju metaforu, nie sú vôbec prvoplánové, je fakt, že sa to ťažšie učilo, to priznávam, ale stále je to dobré, povedala pre TASR Mirka Gális Partlová, v muzikáli v postave Roxany.