„Je to strašný šok pre všetkých. V piatok sme v Štúdiu L+S po deväťapolmesačnej koronovej pauze odohrali prvé predstavenie, pán Lasica hral s pánom Hubom Starých majstrov, senzačné predstavenie. Výborne sa bavili herci aj publikum,“ povedal Pavol Danišovič pre Pravdu.
Nedeľný večer trávili spolu v Štúdiu L+S. „Hrali sme koncert Bratislava Hot Serenaders s tým, že si pripomenieme 30-ročné výročie ich existencie a 20. výročie albumu Ja som optimista, ktorý s nimi nahral. Prišiel, skúšalo sa, bavili sme sa, kapela je radostná, rozprávali sa vtipy. Cítil sa ako ryba vo vode. Na koncerte spieval, vtipkoval, bavil publikum, bolo standing ovation,“ opisuje výkonný riaditeľ a dlhoročný spolupracovník posledný koncert. „Pri tretej klaňačke sa s nami rozlúčil definitívne…“
Ťažko si predstaviť chvíle, keď sa niečo také stane naživo pred zrakmi publika. „Publikum stojí a tlieska, a ten, ktorému tlieskajú, naraz spadne. Všetci boli šokovaní, samozrejme, bolo tam zopár lekárov, ktorí mu pomáhali, okamžite sa volala sanitka, ktorá veľmi rýchlo prišla a začali bojovať, ale ten boj sme prehrali…,“ hovorí výkonný riaditeľ divadla.
V nedeľu dopoludnia navyše v rozhlasovom éteri odznel mesačník Dvojbodky, nedeľný zábavník, v ktorom Pavol Danišovič s Milanom Lasicom glosovali staršie príspevky z archívu Slovenského rozhlasu. Ako povedal Pavol Danišovič, relácia bola vysielaná zo záznamu, nahrávali ju počas júna a pre futbalové majstrovstvá bola odložená a odvysielaná až teraz.
S Milanom Lasicom sa bližšie zoznámili v roku 1991, keď začali robiť reláciu v Rock FM rádiu. „Potom sme putovali po rádiách, boli sme v Rádiu OKEY, Rádiu Koliba, Viva Rádiu a potom sme sa oblúkom vrátili späť do rozhlasu, teraz RTVS, lebo Rock FM rádio bolo súčasťou Slovenského rozhlasu,“ spomína Danišovič.
Povedali si, že budú v archíve loviť zaujímavých ľudí, budú ich glosovať a k tomu hrať hudbu. „Tridsať rokov som bol blízko neho, vedľa neho. Medzi nami bol takmer generačný rozdiel, a napriek tomu, že som už v dôchodkovom veku, ešte som občas prchký. Len z toho, že sa na mňa pozrel, som vedel, že treba spomaliť,“ hovorí Danišovič.
Spomínať naňho bude ako na úžasne rozvážneho a vzdelaného človeka, ktorého nič len tak nerozhádzalo. „Vedel byť veľmi pokorný, miloval divadlo a divákov,“ dodáva Danišovič. Spoluprácu s Milanom Lasicom považuje za jedno z najväčších šťastí svojho profesionálneho života.
Čo bude ďalej s divadlom Štúdio L+S, ktoré Milan Lasica vlastnil s podnikateľom Jánom Kováčikom, zatiaľ nie je jasné. „Ťažko povedať, akým smerom sa to bude uberať. Je to rana ako hrom. Maestrov odchod musíme nejako rozchodiť. Ovplyvní to dramaturgiu divadla aj génius loci divadla,“ vraví výkonný riaditeľ divadla Pavol Danišovič.
Okrem odchodu kľúčovej postavy hrá veľkú úlohu aj pandémia. „Ešte stále to nie je také, aké by to malo byť. Je síce povolených 500 ľudí v interiéri, ale je tam ešte aj dôvetok, že v miestnosti môže byť iba 75¤% ľudí, takže stále nemôžeme ísť na plnú kapacitu, čo nás hrozne bolí. My sme súkromné divadlo, spoločnosť s ručením obmedzeným a sme v hroznom stave. Masívnejšia podpora, ktorá by mala prísť z ministerstva hospodárstva a riešila by nám ušlú tržbu, zatiaľ nedorazila. Je to komplikovanosť na druhú,“ uzavrel Danišovič.