Návštevníci festivalu budú pozývaní do fyzických aj virtuálnych realít, na stretnutia so živými telami, ale aj s kvasinkami či klonmi.
Čo sa stane s divadlom, keď zmiznú ľudia? Bude sa mať kto pozerať? A akú podobu má tanec po tanci? Budeme sa počas štyroch dní vôbec rozprávať so skutočnými ľuďmi alebo len s projekciami človeka? Odpovede budú môcť návštevníci hľadať napríklad v performance na desktope počítača Pro(s)thetic Dialogues autorskej dvojice G. Bagdasarov a A. Morales.
Do neutíchajúceho civilizačného rachotu zavedie Opéra Concrète Fera Királyho a Evy Vozárovej. Nič — Moc je možno názov a možno takou aj bude nová divadelná inscenácia zoskupenia D’epog, ktorá vzniká v koprodukcii s festivalom Kiosk a premiérovo ju uvedú v Mestskom divadle Žilina.
Čítajte viac Festival Kiosk sa vysporiada s pandemickým rokom. Témou je mimikryMäkkých a zraniteľných miest sa bude dotýkať fyzická experimentálna inscenácia Soft Spot (A. Hód, M. Hajdyla, S. Ferienčíková). Peter Gonda a kolektív predstavia divadelnú partitúru pre človeka a stroj s názvom OK, Carbon, čo nás možno pripraví a možno aj nie na stretnutie s Hugwaldom – projekciou človeka, ktorú v dokumentárnej opere Nulanus (Miro Tóth) vytvára umelá inteligencia. Vycestujeme za ňou na lyžiarske svahy nad Hornou Marikovou.
Časť divákov bude v tom istom čase teleportovaná do hvezdárne v Kysuckom Novom meste, kde zažijú multisenzorický vesmírny večer pod vedením umelcov Dávida Koroncziho a Andrása Cséfalvaya. Unavení z toľkého toku informácií, vízií, telesných i netelesných zážitkov, celú nedeľu strávime na mestskej žilinskej plavárni – voda bude živel, ktorý nás zachráni a zmije všetky strachy z potenciálneho konca divadla a tanca alebo sa utopíme v Exergonickej odysei (L. Kašiarová, Z. Méndez Marín). Festival uzavrie dielo Dead in the Pool (Institut Institut).