Opäť hráte postavu, ktorá má charakter. Z jej úst zaznie replika, že muž by sa nemal dostať do situácie, keď musí voliť medzi pravdou a chlebom. Je to tak?
Je to jedna z najťažších situácií v živote a nie vždy sa tomu dá vyhnúť. Nedá sa predpokladať, že život človeku túto skúšku neponúkne, potom už záleží na morálnom imperatíve. Nutnosť rozhodnúť sa medzi pravdou a chlebom je veľmi zákerná situácia. Všetci vieme, že chlieb je veľmi dôležitý aj že pravda je veľmi dôležitá. Žiť s výčitkou, že človek sklamal jednu alebo druhú hodnotu, je ťažké. Literatúra a divadelné umenie môže ponúknuť aké-také rozhrešenie ľuďom, ktorí boli takej skúške vystavení a majú pocit, že pred sebou alebo pred okolím zlyhali. Pretože v takejto otázke sa nedá nezlyhať, v tom je paradox života. Keď však také témy zaznejú z javiska, je príjemné cítiť, že divák je za ne vďačný.

Hra Konformista sa odohráva v období fašizmu v Taliansku, čo môže povedať divákovi dnes?
Odohráva sa v období nástupu totality. Ľudský rod už pozná nekonečné množstvo rôznych totalít, ale vždy ide o zneužitie moci. Ľudia inklinujú k tomu, aby využili nemravnosť doby, ani naša dnešná doba nie je iná. Nebezpečenstvo zneužitia moci sprevádza ľudstvo od antiky a je tu stále, preto je dôležité túto tému otvárať. Človek sa zbaví len toho, čo prizná, to je Freudova myšlienka. Ak chceme eliminovať šancu, že sa do totality namočíme, musíme o tom hovoriť. Všetko, čo popierame, o čom nedebatujeme, čoraz viac mohutnie. Ak nebezpečenstvo analyzujeme, bavíme sa o ňom a upozorňujeme naň, je nádej, že sa mu vyhneme. Tváriť sa, že tu dnes nehrozí zneužitie moci, by bolo falošné. Čím väčšiemu outsiderovi ponúknu účasť na moci, tým je vďačnejší a ochotnejší urobiť čokoľvek. Spojenie outsiderstva, nekompetentnosti a podielu na moci je asi najväčšia hrozba rozvinutej spoločnosti. Ak sme na to hrou Konformista aspoň čiastočne upozornili, tak to malo zmysel.
