Najoceňovanejšieho klaviristu, ktorý si po prvý raz podmanil návštevníkov BHS pred dvanástimi rokmi, sprevádza povesť umelca nevšednej techniky a klavírnej inteligencie. A jeho virtuozite aplaudujú v najprestížnejších koncertných sieňach. Pre svoj tohtoročný klavírny recitál si zvolil Transcendentálne etudy Franza Liszta.
Skladateľ bol mužom dvoch tvárí. Jedna mala podobu rozšafného svetáka, leva salónov a idola žien. Druhá vyvolávala skôr predstavu kňaza, hľadajúceho duchovnú silu v transcendentálnych sférach. V tucte fascinujúcich etud nepoľavil z extrémnych nárokov na techniku hry, ale dokázal im vdýchnuť čosi skutočne nadpozemské. Podtitulmi jednotlivých skladieb nechcel vnucovať obrazy, ale vyvolať predstavu atmosféry.
„Transcendentálne etudy skladateľa Franza Liszta sú výlučne pre klaviristu Franza Liszta,“ skonštatoval v oslavnej dobovej kritike autorov kolega Robert Schumann. Brilantný majster čiernobielych klávesov kráľovského nástroja Boris Berezovsky dokazuje, ako veľmi sa nemecký romantický skladateľ mýlil. Interpretáciou diela, ktoré je v klavírnej literatúre považované za jedno z technicky najnáročnejších, „chytí“ aj najnáročnejšieho milovníka hudby.