Jedným z hlavných princípov festivalu je vytvoriť miesto, kde sa stierajú rozdiely medzi umelcom a poslucháčom, kde sa stávajú návštevníci aktívnymi aktérmi, ktorí dokážu zdieľať a kultivovať svoje poslucháčske návyky.
Cirkulácia je v tomto zmysle chápaná ako spoločné učenie sa načúvať sebe navzájom, ale aj ostatným neľudským aktérom – živej a neživej prírode. Experimentálna hudba prináša rôzne formy, metódy a pohľady na akt načúvania. Zároveň nie je orientovaná na výsledné dielo, ale na samotný proces a hravosť, ktorá poslucháčov udržiava v bdelosti a nabáda ich k aktívnej participácii. Návštevník sa pohybuje medzi rôznymi miestami a zapája sa do jednotlivých zvukových aktov.
Festival chce vytvoriť priestor pre cirkuláciu medzi lokálnou – slovenskou a medzinárodnou zvukovou scénu, a tak sprostredkovať potrebný obojstranný kultúrny transfer.
Michaela Antalová (SK) a Adrian Myhr (NO) na Mele spoločne predstavia album Zvony (2021, Hevhetia), ktorý je akýmsi zvukovým mostom medzi slovenskou a nórskou tradičnou hudbou.
Ben Betrand (BE) je ideálnou voľbou v prípade, že sa chcete ponoriť do noirovo-hypnotických atmosfér, ktoré vám matne pripomenú minimalistické kompozície Steva Reicha alebo Terryho Rileyho. Pri hre využíva cirkulárny dych.

Koncert Adela Mede & Adam Badí Donoval (SK) má nálepku ojedinelý. Na Mele uvidíme len ich druhé spoločné vystúpenie a až na mieste bude známe, s čím na festival zavítajú.

Širom (SI) je slovinské multiinštrumentálne trio Sama Kutina, Iztoka Korena a Any Kravanji. Svoju hudbu nazývajú imaginárny folk, čo je označenie, ktoré v súvislosti s dielom Bélu Bartóka zaviedol jeho životopisec Serge Moreux. Imaginárny folk je ovplyvnený najrôznejšími podobami tradičnej hudby, s ktorými skupina ďalej experimentuje, ohýba ich a improvizuje s nimi. Výsledkom je fiktívny folklór, ktorý vás v rámci jednej skladby prevedie zo slovinského Krasu cez zasnežené štíty Kaukazu až do Indonézie a späť.

MSHR (USA) je audiovizuálny kolektív tvorený tandemom Birch Cooper a Brenna Murphy. Vo svojom diele skúmajú potenciál elektronických systémov a kybernetických súvislostí, ktoré zachytávajú v podobe AV kompozícií, inštalácií a živých vystúpení.
WIDT je sesterské duo Antoniny Nowackej a Bogumiły Piotrowskej. Koncept ich živých vystúpení vychádza z abstraktnej opery, kde význam libreta nahrádza nonverbálny jazyk, rôzne nekonvenčné hlasové techniky, ktoré v duu rozvíja Antonina. Bogumiła sa živým manipulovaním videa stará o vizuálnu stránku performance.

Festival má prostredníctvom zvuku preskúmať, oživiť a naplniť priestory Schaubmarovho mlyna v Pezinku. Téma festivalu odkazuje k pôvodnej funkcii mlyna a jeho závislosti na cirkulujúcej vode. Historický fenomén cirkulácie mlynského systému závislého od výdatného vodného zdroja sa dnes transformoval do zdieľania umeleckých konceptov, ktoré cirkulujú medzi výstavami, rezidenciami, diskusiami, workshopmi, či rôznymi performanciami.