„Zdanlivo jednoduché vizuály sú na druhý pohľad trochu zvláštne, miestami až desivé. Keď nám ich agentúra prezentovala, trochu nás zaskočili. Ale v dobrom. Aj festivalové filmy sa často hrajú s diváckymi očakávaniami a končia inak, ako sa zdalo na začiatku,“ komentoval kampaň Peter Konečný, člen programovej rady Cinematiku.
Reklamná agentúra uvádza, že na odprezentovanie festivalu, ktorý je rovnako ako filmy o emóciách a ich prežívaní, využila niečo, čo emócie nikdy nezažije. Vizuály vygeneroval OpenAI DALLE 2 – nový systém umelej inteligencie, ktorý dokáže vytvárať realistické alebo štylizované obrázky na základe opisu zadaného v prirodzenom jazyku. Dokáže kombinovať rôzne koncepty, atribúty a štýly.
„Pri experimentovaní s Dall-e nás nadchlo, že umelá inteligencia, ktorá dokáže vytvárať dokonalé obrázky štrikovaných zvieratiek, dizajnérskych stoličiek, či historických fotografií jazdcov na T-Rexovi, má problém s verným vizualizovaním obyčajných emócií,“ dodáva k procesu tvorby kampane Marek Szold z agentúry dotcom advertising.
Medzinárodný filmový festival Cinematik v Piešťanoch sa uskutoční od 13. do 18. septembra. Premietne viac ako stovku celovečerných a krátkych filmov. Chýbať nebudú filmové súťaže, očakávané premiéry, slovenskí a zahraniční hostia.