Vieme ešte tvoriť, rozprávať a vzbudzovať emócie bez využitia reprodukovaného zvuku, hudby, slova? Bez svetla, len tak cez deň či pri sviečkach? Kde sa stratili mechanické hračky, pružinky, využívanie vetra a slnka k pohybu? Kiosk ukáže, že to stále ide.
Stúpajúce ceny energií provokujú celú kultúrnu sféru k vytváraniu modelov, ktoré na energiách nie sú závislé. Kiosk preto predstaví aj diela, ktoré vznikli bez elektriny, plynu a podpory umeleckej infraštruktúry. Diváčky a divákov vezme za umením do prírody, mimo mesta, do verejných priestorov, medzi ruiny. Bude sa viac hrať cez deň a hudbu si pustíme iba vtedy, keď budeme dostatočne šliapať do pedálov bicyklov.

Hoci kľúčovým heslom aktuálneho ročníka je No Power, program bude tradične intenzívny. Festival začneme odkrývaním skrytých častí reality, limitov tela a duše v tanečnej performancii Anomalie (Eva Urbanová/body 2022). V prvý deň je naplánovaná aj premiéra performancie There is Something in the Air (T.I.T.S.), v ktorej tri telá pomocou dýchania, tanca a spevu skúmajú podstatu kolobehu života.

V piatok a v sobotu sa v krajine medzi Višňovým a Stráňavami spomalí čas, bude sa premýšľať o človeku, medveďoch aj horúčave počas divadelného výletu Escapescapescape (Unkulunkulu).
Stopovať krajinu v okolí okolí Žiliny bude možné aj s Jakobom Jautzom pri performatívnej prechádzke lesom – Traces. Môžete byť javiskovým partnerom pre niekoho, kto začal pracovať na vašej životnej role ešte skôr, ako ste sa narodili? Odpoveď budete hľadať v performatívnom dokumente Last time my parents were in the Komuna Warszawa Olgy Ciężkowskej a Adama Dragúňa. Na javisku sa stretnú štyria rodičia a dve deti.

Druhú šancu dá festival tento rok dokumentárnej opere Nulanus (Miro Tóth) pre lyžiarsky svah v lete a klony, ktorú minulý rok zrušil dážď. Ekoteroristická inscenácia (ale iba akože) zoskupenia Lachende Bestien s názvom Kohlhaas (podle Heinricha von Kleista) ukáže, ako obrusovať hrany medzi osobným a politickým, alternatívnym a činoherným divadlom.

O tom, či umenie je alebo nie je práca bude nielen s deťmi diskutovať jeden bager (Duo Kyseli Krastafci: SHOW ROBOŠOV – Umelci k lopatám! Art is Work) a na nebezpečnú cestu zoberie detských divákov Medař (Fras). Na záver festivalu sa všetci ukryjeme do sveta performerky Robie Legros a jej instantnej kompozície Dear Shelter.