Recenzia: Garfield sa (opäť) nevyznamenal

Garfield je kultová kreslená postavička z novinových stránok. Lenivý, samoľúby a cynický kocúr. Má však aj svoju filmovú verziu. Niektoré charakterové črty si zachoval, ale keď sa pred dvomi rokmi jašil v slovenských kinách, zábavný príliš nebol.

10.08.2006 14:20
Garfield 2 Foto:
V novom príbehu o kocúrovi Garfieldovi sa objavia hneď dve "chlpaté stvorenia".

V druhej časti filmu pre neho tvorcovia pripravili špeciálnu situáciu – je v Londýne, má dvojníka a stane sa boháčom. Garfieldov pán Jon sa vybral do Británie za svojou priateľkou Liz, aby ju konečne požiadal o ruku. Na cestu sa však ,,pribalia" aj Garfield a pes Odie. Nepotrvá dlho a dobrodružstvo je na svete. Kocúr Princ totiž zdedil vidiecky zámok neďaleko Londýna a lord Dargis ho za to nenávistne poslal ,,k vode". V domnení, že sa ho nadobro zbaví a majetok pripadne jemu. Lenže Princa zhodou náhod nahradí jeho dvojník Garfield…

Zábava pre dospelých? Žiaľ, nie. Príbeh tejto komédie je triviálny, humor neznesiteľne detinský, postavy odpudivo ,,suché". Liz v podaní Jennifer Love Hewittovej dokáže akurát tak rozdávať sladké úsmevy hlúpeho dievčatka. Lord Dargis (Billy Connolly) je zase na plocho vykreslený majetkuchtivý aristokrat bez charakteru, ktorého tvorcovia dohnali k umelému „šaškovaniu“ v scénach, založených na situačnom humore. A aby toho nebolo dosť, v Garfieldovi 2 sa o zábavu snaží aj množstvo rôznorodých hovoriacich zvierat, ktoré akoby prišli z celkom iného príbehového sveta. Omylom.

Samotný Garfield má čo robiť, aby film postavil na nohy. Ale tvorcovia na neho naložili akosi priveľa akcie. Má to byť predsa kocúr, ktorý najradšej spí, žerie a znudene glosuje. Vo filme vyhlási, že má rád párty, zatancuje si aj zaspieva. A hoci sú Garfieldove žartíky niekedy naozaj vtipné, ani tie nedokážu film vyzdvihnúť nad priemer.

Podobne ako v prípade prvej časti ani Garfield 2 nie je vydareným filmovým oživením slávneho kocúra. Zostáva len dúfať, že tvorcovia nevyznávajú heslo ,,Do tretice všetko dobré." I keď producentom by sa tento nápad mohol pozdávať.

Hodnotenie redaktora: 2 z 5 hviezdičiek