Recenzia: Čo nové, Millerovci?

Pamätáte si vydarenú rodinku Griswoldovcov, ktorí na čele s Chavym Chaseom brázdili Ameriku vo svojom karavane? Na sériu úspešných komédií z osemdesiatych rokov nadviazali aj súčasní tvorcovia. Ak pri snímke My sme Millerovci nečakáte žiadne skryté alegórie alebo vyššie ambície ako predvídateľný, no chytľavý humor, tak sa na ich absurdnom výlete v kine zasmejete.

11.09.2013 09:00
L14A3082.dng Foto:
V batôžku Millerovci neskrývajú novorodenca. V prestrojení za dokonalú rodinu pašujú z Mexika drogy.

Ideálna rodina

David (Jason Sudeikis) je bezvýznamný díler marihuany, Rose (Jennifer Anistonová) starnúca a zadlžená striptérka, Casey (Emma Robertsová) rebelujúca bezdomovkyňa a Kenny (Will Poulter) mladý idealista stratený v drsnom svete predmestia. Všetci majú jeden spoločný problém. Peniaze. S cieľom prepašovať drogy z Mexika nazad do Spojených štátov amerických vytvoria navonok ideálnu rodinu. V luxusnom karavane vyrazia na cestu za bohatstvom, ale ako to vo filmoch býva, nič nie je také jednoduché, ako sa zdá. Problémy, ktoré ich púť sprevádzajú, sa vyhrotia do množstva spletitých situácií postavených na trefných a cynických hláškach.

Dej snímky My sme Millerovci je očakávaný a schematický. Akoby postupoval podľa striktných pravidiel a jeho kostra je veľmi ľahko predvídateľná, takže výbuchy smiechu prichádzajú vtedy, keď to už vopred tušíte. Ale vyzerá to ako prešpekulovaný zámer. Hoci autori sekajú jednu vtipnú scénu za druhou, vďaka nahromadenému a gradujúcemu humoru skrytému vo vydarených dialógoch sa úsmevu neubráni ani skeptik. S dávkou perverzity, čierneho humoru, vulgárnych slov a niekoľkých nekorektných narážok, ktoré sú únosné aj pre amerického diváka, dokazujú, že komédie s jasným posolstvom o láske a rodine nevymreli príchodom Prci, prci, prcičky (aj keď sa v mnohom inšpirovali).

Padne vhod

Z hercov jednoznačne hviezdi Jennifer Anistonová, ktorej prikývnutie na túto úlohu bolo prekvapujúce. Po kariére „Rachel z Priateľov“ sa totiž v posledných rokoch zvykla ukazovať najmä ako sympatická hrdinka v romantických snímkach. Tu stvárňuje nie celkom šikovnú striptérku meniacu sa na ženu v kvetovanej blúzke, ktorá si postupne priznáva, že starne. A ľahko jej to uveriť. Rovnako uveriteľné, alebo skôr neiritujúce sú aj zvyšné postavy, i keď pri tomto žánri ťažko hovoriť o nadpriemerných výkonoch. Viac ako herecký prejav do popredia vystupujú ich tváre. Najmä nasprostastý výraz Willa Poultera vzbudzuje úsmev aj bez replík.

My sme Millerovci je v podstate príjemná komédia, ktorú keď uvidíte o niekoľko rokov cez sviatky pri prepínaní televíznych kanálov, tak sa na tých vydarených scénkach schuti zasmejete. Rovnako ako spomínaní Griswoldovci ani Millerovci neponúkajú viac ako to, čo odhalíte už v úvodných minútach. Dobre cielenú zábavu pre celú rodinu, ktorá občas padne vhod.

My sme Millerovci / USA 2013 / réžia: Rawson Marshall Thurber / scenár: Sean Anders, John Morris / hrajú: Jason Sudeikis, Jennifer Anistonová, Emma Robertsová, Will Poulter, Ed Helms a iní / dátum slovenskej kinopremiéry: 15. 8. 2013

Viac na túto tému: #Jennifer Aniston #My sme Millerovci #Jason Sudeikis