Recenzia: Novinka zo série X-Men divákov nezabije ani neposilní

04.05.2009 07:03
Hugh Jackman
Hlavný hrdina filmu X-Men Origins: Wolverine - herec Hugh Jackman. Autor:

Zabiť či nezabiť? To je otázka, pred ktorou stojí mutant Wolverine. Ženie ho pomsta. A hoci sa zdá, že jeho odpoveď bude zabiť, občas sa dokáže ovládnuť.

Logan alias Wolverine vstupuje na plátna kín už po štvrtý raz. Lenže jeho najnovší príbeh sa odohráva na začiatku celej filmovej série X-Men.

Diváci sa dozvedia, čo sa stalo v hrdinovom detstve, ako trávil dlhé roky po boku brata Victora a ako vstúpil do vojenskej jednotky Team X zloženej zo samých mutantov. Napokon sa Logan rozhodne s bojovaním skoncovať. Utiahne sa do hôr, kde žije so svojou priateľkou. Jedného dňa ju však nájde mŕtvu. A to Logana poriadne rozhnevá. Nechá sa zdokonaliť na Wolverina a vyrazí do boja. Nielen proti Victorovi – Sabretoothovi, ale hlavne proti Williamovi Strykerovi, ktorý sformoval bojovú jednotku mutantov.

Príbeh filmu sa dá rozdeliť na dve časti. V tej prvej sa po rýchlom prehľade udalostí z minulosti pristaví rozprávanie pri Loganovom živote v horách. Hrdina s výnimočnými schopnosťami skoncoval s tým, čo bolo, a rozhodol sa pre šťastie obyčajného človeka. Je to síce poriadne obohratá pesnička, ale funguje stále. Tvorcom ponúka priestor na to, aby hrdinu predstavili aj v iných ako akčných polohách.

A v divákoch zatiaľ narastajú očakávania toho, čo sa bude diať po skončení dočasnej idylky.

Druhá časť je predovšetkým o akcii a dejových zvratoch. Odhliadnuc od niekoľkých vtipných okamihov sa však tvorcovia ničím extra zábavným neblysli. Akčné pasáže majú štandardnú úroveň, prekvapivosť dejových zvratov je nízka. A vyhlásenie režiséra Gavina Hooda, že Wolverine je hlboká postava, má takmer nulovú hodnotu. Zložitejšie osobnosti by z hrdinov mohol urobiť Christopher Nolan, tvorca Temného rytiera. V Hoodovej verzii sa podobné zázraky nedejú. Sú tu len náznaky, ktoré divákov nevyrušia z bezmyšlienko­vitého sledovania sympatického Hugha Jackmana v hlavnej úlohe.

Jeho Wolverine sa občas pristaví pri tom, či má zabiť. S účinkami novej časti filmovej série X-Men je to však jasné – divákov nezničí ani neposilní.

Hodnotenie Pravdy: 3 z 5 hviezdičiek
X-Men Origins: Wolverine, USA 2009