Anderssonova komediálna dráma je posledným filmom z jeho trilógie o spôsobe života po filmoch Piesne z druhého poschodia a Ty, ktorý žiješ. Názov posledného filmu odkazuje na obraz Pietera Brueghela staršieho Lovci v snehu. Na obraze sú okrem iného vtáci, ktorí pozorujú krajinu. Andersson si predstavil, že vtáky sa pozerajú na ľudí pod sebou a premýšľajú, čo robia.
Vo filme je množstvo rôznych postáv. Podľa internetovej filmovej databázy rozpráva o potrebe lásky, našom zmätku, veľkosti a malosti, zraniteľnosti, veľkých klamstvách, opustení a večnej túžbe po priateľstve.
Andersson povedal, že jeho cieľom bolo nájsť poéziu v banálnosti. Pri preberaní ceny uviedol, že ho v jeho diele veľmi ovplyvnil taliansky neorealistický film Zlodeji bicyklov, ktorý v roku 1948 nakrútil Vittorio De Sica.
Strieborného leva pre najlepšieho režiséra získal ruský režisér Andrej Končalovskij, ktorý na festivale súťažil s filmom Belyje noči počtalona Alexej Trjapicyna (Biele noci poštára Alexeja Trjapicyna).
Veľkú cenu porota udelila dokumentu o masakroch v Indonézii v 60-tych rokoch The Look of Silence (Ako vyzerá mlčanie), ktorý nakrútil režisér Joshua Oppenheimer. Zvláštnu cenu poroty získal film Sivas o zanedbanom chlapcovi, ktorý si vytvára puto s bojovým psom, tureckého režiséra Kaan Müjdeciho.
Slovenská, ani česká kinematografia v súťaži žiadny záber nemala. Československý film si odniesol Zlatého leva raz, a to v roku 1947 za snímku Karla Steklého Siréna.
Filmový festival v Benátkach je najstarší na svete a spolu s festivalmi v Berlíne a Cannes patrí k najdôležitejším. Porote tohtoročného 71. ročníka predsedal 53-ročný francúzsky skladateľ filmovej hudby Alexandre Desplat, držiteľ Zlatého glóbusu za hudbu k filmu Farebný závoj a tiež dvoch Césarov.