Úvodná časť mala názov Prípad petrolejového princa a divákom neposkytla veľa potešenia z pátrania po indíciách a odhaľovania tajomstva. Na úvod sa odohrali dva zločiny, prvého páchateľa diváci videli, druhý bol „falošný“. Išlo predovšetkým o vyšetrovanie druhej vraždy, ktoré tvorcovia skombinovali s náhľadmi do súkromia hlavnej postavy – nadporučíčky Zuzany Krauzovej (hrá ju Zuzana Fialová). Vykreslili ju ako silnú osobnosť, ktorá si žiada prácu v teréne, a námietky šéfa („máte predsa malého syna“) rezolútne odbije. Je pochopiteľné, že hrdinka sa zatiaľ plne nevyprofilovala a možno to ani nebude mať ľahké, pretože ju obklopuje pomerne veľa postáv. Predovšetkým z radov kolegov.
Očakávať nového Columba by bolo hlúpe, veď spôsob rozprávania a štýl seriálov sa rokmi zmenil. Columbo však bol dokonale vymyslený hrdina, ktorý bez problémov ťahal celý projekt. Vyšetrovanie malo v každej časti veľký priestor, rozhovory s podozrivými boli dlhé, ale vypointované a aj vďaka uplatňovaniu typických znakov hrdinu nenudili. Bolo to zábavné a neprekážalo, že divák poznal vraha od začiatku a väčšinu času sledoval iba jeho konfrontáciu s poručíkom.
V „zoznamovacej“ časti Kriminálky Staré Mesto bolo vyšetrovanie rozptýlené natoľko, že mu to uberalo na význame, dramatickosti aj presvedčivosti. Rozprávanie bolo rozlámané do pomerne krátkych obrazov so stručnými rozhovormi, vyšetrovacie scény boli priebežne prekladané rodinnými a nechýbalo ani klišé v podobe krátkych výjavov z bratislavských ulíc. Dominuje v nich pochmúrne počasie, tma, dynamická hudba. Azda tak chceli tvorcovia z času na čas pripomenúť atmosféru pulzujúceho, nepredvídateľného a nevľúdneho priestoru, ale napätie tým príbehu nevštepili. A keď bola reč o hudbe, neuškodilo by jej striedmejšie a nápaditejšie používanie.
Tvorcovia na čele s režisérom Jánom Sebechlebským si pre projekt zvolili viacero známych a skúsených hercov zo slovenskej aj z českej scény. Podarilo sa tým z veľkej časti odbúrať rozpaky, ktoré vyvolával prejav účinkujúcich napríklad v seriáli Prvé oddelenie. Kriminálka Staré Mesto v porovnaní s Prvým oddelením či titulom V mene zákona vychádza lepšie vo viacerých aspektoch. Nie je to však celkom férové porovnanie, pretože spomínané dva projekty boli delené na časti s podstatne kratšou minutážou. A neférové by bolo aj lámanie palice nad Kriminálkou Staré Mesto. Je totiž len v rozbehu, tak (nech) sa ukáže.