Recenzia: Fotri sú lotri - hviezdne mená, stará pesnička

Nejakú tú bitku sa mu už podarilo ustáť, ale vyhrať vojnu? Reč je o Gregovi Jebalovi, ktorý nemá práve idylický vzťah so svojím svokrom Jackom. Predviedol to už v dvoch filmoch. A v čase rodinných stretnutí pri sviatočnom stole prichádza do kín tretí. Zrejme ako gesto podanej ruky divákom, ktorí pri takýchto stretnutiach trpia a potrebujú sa zbaviť vnútorného napätia. Komédia Fotri sú lotri im umožní vysmiať sa z "neznesiteľnosti" svokrovcov. Treba si však dobre zvážiť, či nebude lepšie zostať pri sviatočnom stole.

22.12.2010 09:00
Mužskí hrdinovia komédie Fotri sú lotri - zľava... Foto:
Mužskí hrdinovia komédie Fotri sú lotri - zľava Jack (hrá ho Robert De Niro), Kevin (Owen Wilson), Greg (Ben Stiller) a malú úlohu dostal aj Harvey Keitel.

Greg sa teda nevzdal a stále miluje svoju manželku Pamelu. Majú spolu dvojičky, ktoré sa chystajú na oslavu piatych narodenín. No a Gregov svokor Jack sa tiež nevzdal a je podobne dotieravý ako kedysi. Hľadá však svojho nástupcu, ktorý povedie rodinu po jeho smrti. Žezlo chce predať Gregovi, ale opäť sa objavia zámienky na prebudenie jeho pochybovačnosti. Overuje si, či to ešte Gregovi a Pam spolu „klape“. Či jeho zať dokáže zabezpečiť rodinu a či náhodou nepodvádza svoju ženu. Napokon sa pýta, či by pre Pam nebol lepším partnerom bohatý rojko Kevin.

Na režisérskej stoličke došlo k zmene a Jaya Roacha, ktorý nakrútil prvé dva filmy, vystriedal Paul Weitz (snímky Ako na vec, V dobrej spoločnosti). Predstavitelia ústredných postáv však vytrvali. A k týmto hviezdnym menám dokonca pribudli ďalšie ako Harvey Keitel či Laura Dernová (aj herecky málo zaujímavá Jessica Alba). Akoby sa táto komediálna séria stala hodnotnou značkou, s ktorou sa oplatí spojiť, hoci len drobnou mierou. Čo však z toho hereckého obsadenia, keď tvorcovia vo veľkom mlátia prázdnu slamu. Účasť spomínaných sa tu stáva zbytočnou. Škoda.

Vyhrajte balíčky s tričkom z filmu aj šálky s motívom loga filmu

Hlavná dejová línia sa týka, ako inak, vzťahu Grega a ostrého Jacka. Zdá sa však, že je to už dosť vyčerpaná téma, ktorá je živená nasilu. Zápletka stojí na podozrení z nevery a nemá v sebe kúsok rafinovanosti, od začiatku sa dá všetko predvídať. A kým sa príbeh presúva od prvého stretnutia Grega s krásnou Andi Garcia až po okamih, keď ich Jack „načapá“ akože in flagranti, snažia sa tvorcovia divákom krátiť čas pokusmi o žartíky. Zopár z nich im vyšlo, ale nie je ich toľko, aby sa ten čas nezdal akýsi pridlhý. Navyše má snaha o žartovanie aj podobu v lepšom prípade tuctových, v horšom trápnych situácií. Pokiaľ Ben Stiller a Robert De Niro ešte môžu aspoň chvíľami ako-tak vyznieť, hoci v dobre známych polohách, Dustin Hoffman a Barbra Streisandová boli odstavení. Vzhľadom na to, čo ich postavy predvádzajú, to však až taká veľká škoda nie je.

Greg vystupuje z tohto príbehu rovnaký, ako do neho vstupoval – ako milujúci manžel a otec. Jack k nemu v závere narýchlo urobí zmierlivé gesto, ale posledná scéna prezrádza, že má stále dosť dôvodov na to, aby ho zať „vytáčal“. Žeby tvorcovia uvažovali nad ďalším pokračovaním? To by sa museli oveľa viac snažiť, aby zabavili nielen seba, ale najmä divákov. Aby to nevyzeralo, že točia dokola starú známu pesničku a pritom ani nenašli dostatok nápadov na jej oživenie. Komédia Fotri sú lotri totiž nemá ďaleko od lotroviny tvorcov, ktorí chcú zarobiť na lacnom tovare.

Hodnotenie Pravdy: 2 hviezdičky z 5

Fotri sú lotri, USA 2010
scenár: John Hamburg, Larry Stuckey