Von Trier sa napríklad doteraz verejne nevyjadroval k svojmu poslednému filmu Nymfomanka. V aktuálnom rozhovore povedal, že mu nešlo o to, nakrútiť štúdiu ženskej sexuality, ale chcel nakrútiť film s množstvami odbočiek k veciam, ktoré v živote najviac miluje a niečo o nich vie, a tiež chcel touto niekoľkohodinovou snímkou provokovať riaditeľa jeho produkčnej spoločnosti Zentropa.
Scenár k Nymfomanke bol podľa Politiken jediným, ktorý von Trier písal v triezvom stave. Kým bol hotový, prešiel rok a pol. Na rozdiel napríklad od snímky Dogville, ktorú mal von Trier hotovú za 12 dní. Pri písaní však vypil fľašu vodky denne a alkohol kombinoval aj s inými omamnými látkami. Podobne to bolo aj pri písaní ďalších scenárov. „Je zrejmé, že paralelný svet si pýta cenu za to, čo ponúka, ale ja som z neho mnoho vyťažil. Presne tak ako všetci umelci, ktorých som najviac rešpektoval. Tí rovnako holdovali všetkým druhom drog, ktoré otvárajú myseľ,“ hovorí režisér a spomína napríklad Davida Bowieho, Rolling Stones či Jimiho Hendrixa.
Lars von Trier alkohol ani drogy nikomu neodporúča, svoju minulosť však neľutuje. Dnes je už vyše 90 dní v rade za sebou triezvy a každý deň chodí na stretnutia Anonymných alkoholikov. K tomuto kroku ho dotlačila rodina, ktorá chcela, aby alkohol obmedzil. Von Trier však nevie odhadnúť, aký to bude mať dosah na jeho tvorbu a myslí si, že nedokáže ďalej tvoriť na takej umeleckej úrovni ako doteraz.
„Neviem, či dokážem spraviť viac filmov, a to ma trápi,“ hovorí s tým, že sa dostal do štádia, keď si musel vybrať medzi človekom Larsom Trier a režisérom Larsom von Trier. „Lars Trier je v tejto chvíli prvoradý. Mojou prioritou je prežiť.“ Množstvo alkoholu, ktoré mal vo zvyku vypiť, nie je podľa neho dlhodobo zlučiteľné so životom.
Ďalším von Trierovým projektom by mal byť seriál v anglickom jazyku pre dánsku televíziu. Producentka Louise Vesthová to prezradila koncom leta na festivale v Benátkach. Ako sa von Trierov boj s alkoholom prejaví na tomto projekte, ukáže čas. Režisér podľa vlastných slov nevie, či nakrúcanie pre televíziu nie je preňho príliš populistickým krokom v čase, keď to robia aj všetci ostatní režiséri. A o seriáli s názvom Dom, ktorý postavil Jack povedal, že ide „o dom, ktorý postavil Jack, ale Jack tam nie je. Je to, ako keď nájdete na stole horúcu polievku.“