Niekdajšiu Miss Švédska s parametrami novodobej Venuše preslávila na prahu 60. rokov filmová scéna, v ktorej za obdivného prizerania sa Marcella Mastroianniho zvodne vyvádzala v rímskej Fontáne di Trevi. Snímka Sladký život síce spôsobil škandál a jej premiéru v roku 1960 sprevádzali výkriky odporu a piskot, avšak z Ekbergovej urobila sexuálny symbol. Bol to aj jej najlepší film, ktorý už nič neprekonalo.
Ekbergová sa narodila vo švédskom Malmö 29. septembra 1931, ako dvadsaťštyriročná získala titul najnadanejša debutantka a nakrútila niekoľko hollywoodskych filmov, napríklad s Johnom Waynom a Laureen Bacallovou si zahrala v Žltej rieke. Potom ju objavil Federico Fellini. Pre talianskeho režiséra fascinovaného typom „nadženy“ s bujným poprsím predstavovala absolútny ideál krásy a tiež pre ňu vo filme vytvoril úchvatnú kúpaciu scénu, ktorá Ekbergovú navždy preslávila a z Fontány di Trevi urobila jednu z najnavštevovanejších rímskych pamiatok.
Po Sladkom živote natočila Ekbergová taliansky poviedkový film Boccaccio 70, v ktorom roztomilo zahrala pôvabmi obdarenú ženu z reklamy na mlieko. Potom nakrútila snímku Štyria z Texasu s Frankom Sinatrom či Deanom Martinom. Usadila sa v Taliansku a v 70. a 80. rokoch nakrúcala filmy slabšej úrovne. Vo Felliniho snímke Interview si v čarovne nostalgickej scéne zahrala samú seba.
Za značnej pozornosti bulvárnej tlače sa Ekbergová dvakrát vydala a rozviedla.