Depp stvárnil Trumpa v paródii podávajúcej návod k úspechu

V čase, keď Donald Trump denne zapĺňa americké médiá prostorekými výrokmi na tému svojej prezidentskej kandidatúry, prišiel satirický web Funny or Die s filmom tváriacim sa ako dokument o jeho ceste za úspechom v realitnom biznise. Zaručené rady, ako správne jednať s mocnými Američanmi, v parodickej snímke s vernými Trumpovými gestami a dikciou prezentuje Johnny Depp.

12.02.2016 16:07
Herec Johnny Depp pózuje fotografom. Foto: ,
Herec Johnny Depp
debata

Päťdesiatminútový pseudodokument nazvaný Umenie obchodu (Donald Trump's The Art of the Deal: The Movie) vychádza z rovnomennej knihy z roku 1987 a je prezentovaný ako jej filmový prepis. Depp vystupuje v úlohe vtedy štyridsaťročného podnikateľa mieriaceho nahor, ktorý predstavuje svoju knihu malému chlapcovi. „Vieš, že to je druhá najpredávanejšia kniha všetkých čias? Hneď po Biblii, ktorú písalo dvanásť chlapíkov. A poviem ti, tá je nudná,“ nenecháva už v úvode Depp za sprievodu Trumpovcov rozmáchlých gest na pochybách, že knižnú predlohu bude film zosmiešňovať.

Filmári z webu Funny or Die svoj výtvor štylizovali do obrazovej kvality „béčkových“ filmov 80. rokov s využitím vtedajšej grafiky, zvuku i hudobného sprievodu. Snímka postupne prezentuje veľa Trumpových rád, napríklad ako je dôležité neustále investovať, byť permanentne verejne aktívny či ako presadzovať svoj vplyv.

Nanešťastie pre hlavného hrdinu sa každá z týchto rád prezentovaných v Trumpovej knižnej predlohe vo filme trochu zvrtne. „Úspešní ľudia sú stále na telefóne – aj keď na druhej strane nikto nie je,“ radí Depp chlapcovi, načo nasleduje zostrih rozhovorov s mocnými sveta vrátane vtedajšieho sovietskeho vodcu Michaila Gorbačova, ktorému hovorí „pokojne tú stenu nechaj zbúrať, ja ti postavím inú“.

Skupina film nakrútila potajomky bez akejkoľvek publicity. Deppa známeho dokonalým stvárnením všemožných charakterov si vraj vysnívali ako ideálneho predstaviteľa Trumpa. „Keď súhlasil, boli sme ohromne nadšení. Nechceli sme tomu veriť,“ povedal agentúre AP šéf webe Funny or Die Owen Burke.

Scenár vytvoril niekdajší tvorca ďalšieho známeho satirického webu The Onion Joe Randazzo. Autori najprv plánovali premiéru na august. Chceli snímku dokončiť čo najskôr, lebo boli presvedčení, že vtedy aktívna a úspešná Trumpová prezidentská kampaň skoro zvädne a upadne do zabudnutia. Nestihli to a film vypustili do sveta až v deň po Trumpovom triumfe v primárkach v New Hampshire, čo bolo pre publicitu diela dobré. „Mysleli sme si, že to musíme prezentovať skôr, než (Trump) zmizne. A teraz to nevyzerá, že by sa niekam chystal,“ poznamenal Burke.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Johnny Depp #film #paródia #kandidát na prezidenta #Donald Trump #Funny or Die #Umenie obchodu