Agáva
Do malého juhoslovenského mesta prichádza vážený staviteľ Hampl so svojou mladou manželkou Naďou. Jej pozornosť zaujme rovnako mladý učiteľ Daniel Orešanský, na ktorom nedávna účasť v 2. svetovej vojne zanechala jazvy. Naďa je spočiatku rozhodnutá nepodľahnúť Danielovej charizme, no horúce leto a božská vôňa rozkvitajúcej agávy všade navôkol jej rozhodnutie komplikujú. Keď agáva po tridsiatich rokoch konečne zakvitne, Nadino úsilie je načisto zmarené…Anomalisa
Režisér a scenárista Charlie Kaufman sa rád hrabe ľuďom v hlave. Tieto jeho „operácie“ končia väčšinou ako nezabudnuteľný divácky zážitok. Tvorca, ktorého osobitý rukopis ozdobil filmy ako Adaptácia, Večný svit nepoškvrnenej mysle alebo V koži Johna Malkoviča sa vrátil k svojej obľúbenej téme aj v snímke Anomalisa. Aj tentokrát všetkých prekvapil, Anomalisa je totiž jeho prvým animovaným filmom. Michael Stone sa veľmi úspešne živí ako životný motivátor, teda ako človek, ktorý i tomu najväčšiemu smoliarovi vysvetlí, ako žiť tak, aby sa mal čo najlepšie a bol v živote šťastný, úspešný a spokojný. Dokáže výborne poradiť iným, ale sám sebe nie. Nevie, čo si má počať. Práve pricestoval do Cincinnati, kde má pozitívne motivovať účastníkov kongresu pre pracovníkov zákazníckych liniek. Ubytuje sa v hoteli, ktorý je rovnaký ako všetky ostatné hotely, ktorými za tie roky prešiel a absolvuje sériu naučených rituálov…Lekcia
Nadežda, mladá učiteľka školy v malom bulharskom mestečku, hľadá vo svojej triede zlodeja, aby mu dala príučku o tom, čo je správne a čo nie. Avšak dokáže ona sama nájsť to správne východisko, keď sa dostane do zničujúcich dlhov účtovaných úžerníkmi? Civilne nakrútená dráma s prvkami trileru rozpráva príbeh bulharskej učiteľky, ktorá sa ocitne v zúfalej ekonomickej situácii. V snahe vymaniť sa z dlhov a zachrániť svoju rodinu je schopná svojím konaním zájsť až do extrému. Snímka veľmi otvorene rieši morálne dilemy a poukazuje na to, ako môžu ekonomické problémy zničiť ľudskú dôstojnosť a existenciu. Vo filme vyniká herecký výkon Margity Goševovej a jej prirodzené stvárnenie zúfalej ženy, ktorá je schopná všetkého.
Marguerite
Paríž, dvadsiate roky. Marguerite Dumont je bohatá žena, milovníčka hudby a opery. Už celé roky pravidelne spieva pro svojich hostí. Spieva hrozne falošne, ale nikto jej nikdy nepovedal pravdu. Všetko sa skomplikuje, keď sa rozhodne zaspievať pred skutočným publikom, v parížskej Opere.Ocko je doma
Sára (Linda Cardellini) kedysi urobila bežnú chybu. Zobrala si chlana Dustyho (Mark Wahlberg), ktorý bol zábavný a sexy, avšak len do chvíle, keď sa stal otcom. Ako otec zúfalo nefungoval. A preto ho neskôr vymenila za Brada (Will Ferrell), ktorý bol vždy seriózny a zodpovedný. Bohužiaľ, tieto jeho kladné vlastnosti si jeho deti neustále mýlili s nudou. Brad by sa kľudne nechal rozkrájať, keby ho deti brali ako otca, ale jemu to nejde… Po čase sa zrazu zjaví Dusty, ktorý je stále tou testosterónovou mašinou ako kedysi, a rozhodne sa Brada zničiť. Brad si uvedomí, že so slušnosťou a zodpovednosťou by v tomto súboji nemal šancu obstáť, a tak sa do Dustyho pustí jeho vlastnými zbraňami, ktoré však zúfalo neovláda. Aj preto sa z nenápadného podrýpavania stane regulérna vojna, do ktorej sa ako rukojemníci zapletú aj tí, o ktorých sa protivníci bijú – Sára a obe deti.Turné
Bývalý producent Joachim za sebou nechal celý doterajší život, aby v Amerike začal znova. Po čase sa do Francúzska vracia s burlesknou show, v ktorej vystupujú nie úplne najmladšie a najštíhlejšie tanečnice, ktorým Joachim poplietol hlavy romantickými predstavami o turné po svojej domovine. Aj napriek tomu, že skupinu čakajú lacné motely a nedostatok peňazí, entuziazmus kyprých Showgirls u publika boduje. Sen o vyvrcholení turné v Paríži ale narazí na Joachimovu minulosť plnú nezahojených rán.
V pivnici
Provokatívny film-esej vplyvného rakúskeho režiséra Ulricha Seidla je štylizovaným náhľadom do privátnej sféry niekoľkých Rakúšanov, ktorí sa vo vnútri starostlivo udržiavaných pivníc venujú svojim bizarným potrebám, koníčkom, vášňam a obsesiám. V precízne komponovaných symetrických záberoch sa tu stretávajú lacné mužské fóry a drahý nábytok, dychovka a operné árie, biče a bábiky, sexualita a sadizmus, nacistické relikvie a fitnes. Vo svojich typických „oživených obrazoch“ Seidl skúma podzemie rakúskej duše.