Scarlett Johansson: Technológie nás spájajú, no cítime prázdnotu

21.04.2017 12:00
Scarlett Johansson Ghost in the shell
Postava Major, hlavnej hrdinky Ghost in the shell, bola pre Scarlett Johansson výzvou. Autor:

Na filmovom plátne debutovala ako desaťročná. Z detského talentu vyrástla medzinárodná hviezda. Herečku Scarlett Johansson môžeme aktuálne v kinách vidieť v spracovaní kultového japonského anime Ghost in the shell. Pravda s herečkou prináša exkluzívny rozhovor.

Začiatky kariéry pôvabnej blondínky, ktorá má na konte niekoľko oslavných titulov pre najsexi ženu sveta, sa spájajú prevažne s dramatickými rolami. Úlohy v snímkach ako Stratení v preklade či Dievča s perlovou náušnicou naklonili na jej stranu kritikov. Lenže, nevyužiť potenciál takej výnimočnej herečky a súčasne mimoriadne príťažlivej ženy, akou Scarlett Johansson je, by v Hollywoode bol hriech. Prvým krokom do akčného sci-fi žánru bola v roku 2005 snímka Ostrov. Až projekty ako Lucy či série Avengers a Kapitán Amerika však ukázali, že newyorská rodáčka Scarlett Johansson nie je len skvelou dramatickou herečkou. Dokáže byť akčná hrdinka, akú diváci milujú – žena, ktorá svižne bojuje telo na telo, zaobchádza so zbraňami lepšie ako so žehličkou, no popri tom nestráca svoju emotívnu stránku a bojuje často s vlastnými démonmi. Aj postava Major – dokonalej fúzie človeka a robota, hlavnej hrdinky Ghost in the shell, dala Johanssonovej priestor ukázať množstvo daností. Nakrútiť film, ktorý vychádza z kultového manga komiksu a cituje legendárny japonský animovaný film, však nieslo v sebe množstvo úskalí a výziev.

Máte bohaté skúsenosti so stvárnením akčných hrdiniek. Kládlo účinkovanie vo filme Ghost in the shell na vás ešte väčšie nároky než doterajšie úlohy?
Mám to šťastie, že už som v minulosti absolvovala množstvo tréningov so zbraňami a tiež nácvikov súbojov a bojových choreografií. Znie to priam bláznivo, ale je to už takmer desaťročie, čo nakrúcam žánrové a akčné filmy. Nespoľahla som sa len na to. Absolvovala som tréning bojových umení a zlepšila si doterajšie schopnosti. Strácajú sa veľmi rýchlo. Tentoraz som zvládla aj taktický vojenský tréning, čo som nerobila nikdy predtým. Dlho som mala proti nemu averziu. Je to niečo ako upratovanie miestnosti. Práca v tíme.

Ghost in the shell - scéna so skokom

Užívate si prácu so zbraňami?
Niektoré veci mám radšej než iné. Tréning so zbraňami mi neprekáža. Prekvapivo, narábam s nimi veľmi dobre. Ide mi to lepšie než čokoľvek iné. Ak mám byť úprimná, fyzické súboje nie sú pre mňa celkom prirodzené. Je to skôr atletická vec, nie som od prírody bojovníčka. Bijem sa síce často a nevyhnutne to prináša bolesť. Pri bojových scénach môžete ľahko niekoho zraniť, z čoho je človek vždy nervózny. Ale zároveň chcete vyzerať drsne a výborne na kamere a vložíte do nakrúcania veľa snahy. Herec túži, aby režisér jeho výkon využil najlepším možným spôsobom. Je to zaujímavá časť mojej práce. Choreografie súbojov sú v poriadku, ale čo skutočne nemám rada, je nakrúcanie bojových scén vo vzduchu – zavesená na lankách a drôtoch.

Postava Major má vo filme oblečenú aj typickú celotelovú kombinézu, ktorá vyzerá inak než klasické kostýmy superhrdinov. Je takmer ako druhá koža a vyvinuli ju v trikových štúdiách WETA. Zapojili vás nejako do jej prípravy?
Absolvovala som skúšku v New Yorku. Zhruba pol roka predtým, ako sme reálne začali s nakrúcaním, mi urobili telový sken. Museli na tom poriadne zamakať, pretože keď som dorazila na pľac, oblek bol prakticky hotový. Netušila som, ako sa tým odevom zžijem, ale nebolo to nepodobné pocitu, aký som mala, keď som predtým nakrúcala v superhrdinovskej kombinéze. Jedinečný bol materiál, pôsobil takmer ako silikón, ale po pár týždňoch, čo som ho stále obliekala a vyzliekala, som si zvykla. Ocenila som ho najmä pri bitkách, pretože poskytoval zvnútra vypchávky. Keď som však zúfalo túžila zohriať sa, mrzla som v ňom a vo chvíľach, keď by som ocenila trochu chladu, mi zase bolo v overale poriadne horúco.

Spomenuli ste vypchávky, ktoré tlmia pri bojových scénach zranenia. Zažívate ich občas pri nakrúcaní akčných pasáží?
Áno, to sa stáva, ak sa s niekým pred kamerou bijete. Ste skrátka v telesnom kontakte. Bezpečnosť je vždy na prvom mieste a musíte sa snažiť byť čo najopatrnejší. Ale ak chcete divákovi vierohodne predať svoju postavu, je dôležité, aby ste aj bojové scény nakrúcali s čo najväčším zanietením. A keď zanietene hráte a rovnako nadšene a s plnou vervou sa hýbete, niekedy dostanete aj po nose. Je to súčasť hry.

Zdá sa, že film prichádza vo vhodnom čase – nielen pre vzrastajúcu hrozbu kyber terorizmu, ale tiež pre pocit odcudzenia, ktorý mnohí ľudia cítia v dobe digitálneho veku.
Absolútne súhlasím. Pôvodný anime film vznikol pred dvadsiatimi rokmi, ale bol neuveriteľne progresívny. Viac než čokoľvek iné predpovedal odcudzenie, ktoré je produktom digitálnej doby. A kyber terorizmus je, samozrejme, tiež hrozbou. Ale je to najmä ľudská túžba, priam žobranie o to byť v spojení s každým, čo spôsobuje, že náš svet je prepojený až príliš. Vďaka technológiám je ľahšie než kedykoľvek predtým spojiť sa s niekým – zároveň nás však prepadáva pocit prázdnoty a odcudzenia. Práve preto si myslím, že načasovanie nášho filmu je skutočne trefné.

Postave Major vo filme vyrobili špeciálnu...
Postave Major vo filme vyrobili špeciálnu celotelovú kombinézu. Autor: Paramount Pictures

Ako vnímate možnosť, že by sa projekt Ghost in the shell vyvinul do potenciálnej filmovej série?
Nie je jednoduché pozerať sa na situáciu práve týmto spôsobom. Film neukazuje, aká by mohla byť ďalšia kapitola života hlavnej postavy. Nezabúdam ani na to, aká neľahká bola moja úloha v projekte po fyzickej stránke. Práca na Ghost in the shell bola extrémne vysiľujúca, fyzicky, emocionálne aj profesionálne. Vyžadovala si nesmierne množstvo disciplíny a sústredenia. Osobne to bolo pre mňa naozaj náročné. Samozrejme, myšlienka, že by žánrový film s hlavnou ženskou hrdinkou mohol mať pokračovanie, že by mohol byť taký úspešný, aby si diváci sami vypýtali pokračovanie, je vzrušujúca. Vlastne by to bolo víťazstvo na viacerých frontoch. A hoci si plne uvedomujem náročnosť roly, som už veľké dievča. Myslím, že by som to zvládla.

O čom je Ghost in the shell?

Film vychádza z kultového japonského manga komiksu, ktorý sa neskôr dočkal aj svojho filmového spracovania v tzv. anime verzii. Dielo kedysi vytvorilo inšpiračné piliere pre trilógiu Matrix a stalo sa očakávaným projektom medzi skalnými fanúšikmi aj všetkými, ktorých fascinuje svet budúcnosti, umelej inteligencie či kyber terorizmu. Príbeh sa odohráva v blízkej budúcnosti, keď je svet závislý od moderných technológií ešte viac než dnes a každé narušenie technologického poriadku môže mať ďalekosiahle následky. Hrdinka filmu Major v podaní Scarlett Johanssonovej je dokonale vyváženou kombináciou robota a človeka. S ľudským mozgom a vyspelou robotickou schránkou sa Major snaží chytiť zločinca, ktorého cieľom je zničenie spoločnosti Hanka Robotics, lídra vo vývoji umelej inteligencie. Zároveň bojuje s vlastnými pochybnosťami, keď ju začína zrádzať jediná nedokonalá časť jej inak dokonalého tela – mozog. O réžiu filmu sa postaral Brit Rupert Sanders a v snímke si zahrala aj Juliette Binoche, Michael Pitt či legendárny japonský herec Takeši Kitano.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#technológie #Scarlett Johansson #rozhovor #Ghost in the Shell
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk