Medzi laureátmi v šiestich kategóriách sú po prvý raz v takmer dvadsaťročnej histórii ocenenia aj dve kameramanky. Prvou z nich je Denisa Buranová, ktorej patrí cena za minimalistické, pôvabné a efektívne poukázanie na produkt v reklame na obuv značky Baťa a druhou Anna Smoroňová, ktorej sa zas podľa poroty v dokumentárnom filme Ikony – Štvorec vs. kruh (2017) podarilo pôsobivo pretlmočiť architektonické myšlienky do pohyblivého obrazu.
Cena za najlepšiu kameru v krátkometrážnom filme poputovala Timotejovi Križkovi za film DOGG: Duet (2017), cenu za najlepšiu kameru v televíznom seriáli získal Martin Rau za seriál Za sklom (2016) a najlepšou kamerou spomedzi študentských filmov disponuje snímka Michala Fuliera Yours, v ktorej kameraman podľa poroty sviežo, profesionálne a s využitím trikových efektov zobrazil intímny príbeh.
O víťazoch cien Kamera 2017 rozhodovali kameramani Dodo Šimončič, Vladimír Holloš, Richard Žolko, strihač Roman Varga a filmová publicistka Eva Križková. Porotcovia posudzovali spolu 102 audiovizuálnych diel, ktoré vznikli v rámci hranej filmovej tvorby, dokumentov, televíznych seriálov, krátkych filmov, reklám a videoklipov za ostatné dva roky.
Asociácia slovenských kameramanov odovzdala okrem toho počas večera ešte ďalšie dve ocenenia – Cena za celoživotné dielo patrí Igorovi Lutherovi a Cenu za technologický prínos získal Ivan Puťora.
Podľa Asociácie slovenských kameramanov, ktorá podujatie organizuje, Kamera nie je len súťaž. „V prvom rade nám ide o zviditeľnenie kameramanskej profesie u nás, o vytvorenie platformy na diskusie – odborné aj menej formálne. Chceme hovoriť o slovenskej kinematografii, o práci kameramana. Je nutné rozprávať sa, spoznať aj prácu slovenských kameramanov, ktorí robia v zahraničí, podporiť študentov, nastupujúcu generáciu a zároveň sa učiť od skúsených kameramanov – majstrov,” povedal prezident ASK, kameraman Noro Hudec.