Andie MacDowellová – z reklamy na strieborné plátna

K filmu sa dostala vďaka svojej kráse, no neskôr dokázala presvedčiť, že má i talent. Americká herečka Andie MacDowellová oslávila 60 rokov.

05.05.2018 16:00
Andie MacDowellová Foto: ,
Andie MacDowellovú ako herečku najskôr kritika nešetrila, rozhodla sa však zabojovať.

Keď sa niekto narodí v takom malom mestečku, ako je Gaffney v Južnej Karolíne, šanca, že sa preslávi, je dosť mizivá. Rosalie Anderson MacDowellová navyše nemala najšťastnejšie detstvo. Keď mala šesť rokov, jej otec odišiel a Andie so staršou sestrou zostali u matky. Tá však rozvod neuniesla a útechu našla v alkohole, takže nebola schopná starať sa o dcéry. Otec si ich preto zobral k sebe, no po roku a pol ich poslal naspäť, pretože s druhou ženou čakali ďalšie dieťa.

Aby vyžili, Andie už ako stredoškoláčka začala pracovať. Keď si jej matka učiteľka pre problémy s pitím nevedela nájsť zamestnanie, obe sa stretli v McDonalde. Mama však aj tam chodila opitá, a tak ju vyhodili. Andie začala študovať na univerzite, no potom prišla šťastná náhoda, ktorá jej zmenila život. Počas výletu do Los Angeles si ju všimol človek z modelingovej agentúry a ponúkol jej prácu. V roku 1978 sa presťahovala do New Yorku, kde sa z nej stala úspešná modelka.

Andie MacDowellová a Christopher Lambert vo...
Andie MacDowellová a Bill Murray vo filme Na...
+1S Hughom Grantom vo filme Štyri svadby a jeden...

Pred kamerou debutovala v roku 1984 vo filme Tarzan po boku Christophera Lamberta, čo nedopadlo najlepšie. Keďže mala silný južanský prízvuk, musela ju predabovať Glenn Closeová a nešetrili ju ani kritici. Ako priznala, neúspech ju deprimoval, ale rozhodla sa bojovať. Začala brať súkromné hodiny herectva, vďaka čomu jej ďalšie filmy priniesli slávu i uznanie (Sex, lži a video, Zelená karta, Objekt krásy, Hudson Hawk, Ruby Cairo, Hráč, Na Hromnice o deň viac, Štyri svadby a jeden pohreb, Pištoľníčky).

Trauma z detstva spôsobila, že Andie odmalička túžila po šťastnej rodine. Chcela byť lepšou matkou ako bola tá jej, ktorá zomrela na následky alkoholizmu. Keď si preto našla manžela a priviedla na svet tri deti, kariéru zatlačila do úzadia. „Nikdy nebudete ľutovať, že ste nepracovali. Ľutovať budete to, že ste netrávili čas s rodinou,“ prezradila. Napriek tomu sa jej manželstvo po 14 rokoch rozpadlo. Aby sa toľko netrápila, rýchlo sa znova vydala, no opäť šliapla vedľa a nasledoval ďalší rozvod.

Potom akoby zmúdrela. „Šťastie, to je pokoj mysle,“ vyhlásila. A hoci sa ešte pred šiestimi rokmi sťažovala, že je za zenitom a v tomto veku už nedostáva veľa ponúk, teraz sa zmierila i s tým, že väčšinou účinkuje v televíznych filmoch. Aj tak je najlepšie zarábajúcou herečkou na svete. Za posledný rok získala až 82 miliónov dolárov, no nejde len o honoráre za filmy či reklamu. Jej majetok v hodnote 245 miliónov tvoria i príjmy z rôznych investícií a podnikania.

3-krát Andie MacDowellová

• Trikrát ju nominovali na cenu Zlatý glóbus (za filmy Sex, lži a video, Zelená karta, Štyri svadby a jeden pohreb).
  • Prestížny americký časopis People ju opakovane zaradil do zoznamu 50 najkrajších ľudí sveta.