Trinásty ročník Medzinárodného filmového festivalu Cinematik, ktorý sa uskutoční v Piešťanoch v dňoch od 11. do 16. septembra, prinesie v rámci sekcie Čo dom dal výber slovenských filmov dokončených počas ostatného kalendárneho roka. Návštevníci a návštevníčky budú môcť medzi nimi vidieť i tri slovenské premiéry – snímku Pivnica ruského režiséra Igora Voloshina, ktorú Cinematik uvedie zároveň vo svetovej premiére, slovenskú novinku Kapela zobrazujúcu zrod hudobnej skupiny v náročných podmienkach na pôde rómskej osady na východnom Slovensku a česko-slovenskú psychologickú drámu Domestik debutujúceho Adama Sedláka o vrcholovom cyklistovi túžiacom po úspechu mimo pokynov vedenia tímu.
Okrem toho sekcia prinesie aj dokument Okupácia 1968 prinášajúci pohľad na túto historickú udalosť z perspektívy okupantov. Na filme, ktorý ponúkne subjektívne názory vojakov „spriatelených vojsk“ Varšavskej zmluvy a odprezentuje ich konkrétnu úlohu v čase okupácie Československa, sa koprodukčne podieľalo aj Slovensko. Okrem toho si budú môcť diváci a diváčky pozrieť i študentský krátkometrážny film Martiny Buchelovej Magic Moments citlivo zachytávajúci dospievanie dvoch sestier počas jedného dňa. Film premietli aj na festivale v kanadskom Toronte. Poslednou snímkou, ktorú v rámci sekcie organizátori festivalu prinesú, bude film Po sezóne o histórii legendárnej budovy Machnáč v Trenčianskych Tepliciach.
Cinematik okrem toho ponúkne aj sekciu Cinematik.doc, v rámci ktorej organizátori festivalu premietnu sedem dokumentov, z ktorých každý prinesie svoju osobitú tému. Účastníci a účastníčky festivalu si tak budú môcť pozrieť filmy ako Niečo naviac (2018) Pala Kadlečíka a Martina Šenca, Prípad Kalmus (2018) Adama Hanuljaka, Vábenie výšok (2017) Pavla Barabáša, Posledný autoportrét (2018) Mareka Kuboša, Smutné jazyky (2018) Anny Gruskovej, Válek (2018) Patrika Lančariča a Mečiar (2017) Terezy Nvotovej.
Snímkami Spalovač mrtvol (1968), Petrolejové lampy (1971) a Morgiana (1972) si festival v rámci špeciálnej sekcie pripomenie len pred pár mesiacmi zosnulého slovenského režiséra Juraja Herza.