V snímke sa predstavia napríklad Carice van Houten, Hanna Alström, Claes Bang, Alexandra Borbély, Roland Moller, Karel Roden, Martin Hofmann, Karel Dobrý, Zuzana Fialová alebo Vladimír Polívka. Na Slovensku uvedie Sklenenú izbu do kinodistribúcie spoločnosť Garfield Film 14. marca 2019.
„Stretnutiu s Carice pomohla šťastná náhoda, keď som sa na festivale v Cannes stretol s kamarátom, ktorý práve získal novú manažérku a tá zastupovala aj Carice van Houten. Poslali sme jej scenár a s Carice sme boli v kontakte cez Skype, pretože v tej dobe bola vo vysokom stupni tehotenstva,“ uviedol producent Rudolf Biermann. „Vedel som, že Carice bude pre rolu Hany ako vekovo, tak i herecky ideálna,“ dodal.
Do roly Liesel bolo treba nájsť predstaviteľku, ktorá by bola od Carice van Houten typovo odlišná, ale zároveň bolo dôležité, aby si obe herečky sadli tak, ako to vyžadoval scenár. Vďaka holandskej castingovej režisérke dostal producent s režisérom tip na Švédku Hannu Alström. „Julius Ševčík sa s Hannou stretol v Los Angeles, hovorili spolu o príbehu aj o úlohe a hneď mi volal, že ona je tá pravá Liesel a inú nechce,“ objasnil producent.
S hercom Claesom Bangom sa producent stretol aj vďaka Ane Geislerovej, ktorá ho na odovzdávaní Európskych filmových cien zoznámila s Bangovou manažérkou. „Bolo to v roku, keď Claes Bang získal cenu za najlepšieho európskeho herca a bol o neho obrovský záujem. Rokovania prebehli neuveriteľne rýchlo. Claes sľúbil, že si scenár prečíta do troch dní a dá nám vedieť. A skutočne termín dodržal a do troch dní napísal, že rolu prijíma. Zhodou okolností, dva dni na to dostal ponuku do veľkého hollywoodskeho projektu, ktorý sa ale nakrúcal až po Sklenenej izbe,“ povedal Biermann.
Film nakrúcali v minulom roku celkovo 33 dní a to nielen vo vile Tugendhat, ale aj na ďalších miestach v Brne, Prahe, Plzni, na zámku a v zámockom parku Lednice alebo na Chateau Kotěra. Pri nakrúcaní vo vile Tugendhat museli dodržiavať všetky prísne opatrenia, aby pamiatku UNESCO nepoškodili. Filmári museli na podlahu Sklenenej izby vily položiť nové farebné identické linoleum, aby to pôvodné nepoškodili, postavili tiež falošné priečky. Aj napriek tomu musel celý štáb počas obdobia nakrúcania nosiť návleky na obuv. Každý člen štábu bol označený páskou a celý objekt strážila ochranka. Vo vile, samozrejme, nesmeli ani jesť ani piť a pohybovať sa museli s najväčšou opatrnosťou. Nikto sa napríklad nesmel opierať o steny, aby ich nepoškodili. Na natáčanie scén z 30. rokov použili z 90 percent pôvodný nábytok vily Tugendhat. Do scén z vojny a 60. rokov doviezli nábytok zodpovedajúci obdobiu deja.
V jednej z kľúčových scén je vo vile Tugendhat rozbité okno. Scénu nakrúcali tak, že pôvodné okno vďaka dômyselnému mechanizmu vily zasunuli a na jeho miesto nainštalovali falošný okenný rám, ktorého sklo rozbili. Samozrejme, dokonalému efektu ešte pomáha postprodukčné štúdio Magic Lab, kde vznikajú filmové triky.