Kým na sesterskej stanici Nova v Česku túto jeseň „zúri“ už šiesty ročník a umiestňuje sa na popredných miestach v rebríčkoch sledovanosti, Markíza má, paradoxne, problém so svojou programovou výkladnou skriňou. Nedeľné vydanie malo, dokonca, najhoršiu sledovanosť za celú históriu vysielania od roku 2016.
Výkon piatej série kontinuálne klesá od začiatku vysielania. Je otázne, či je to únavou materiálu alebo má nato vplyv výmena moderátora či osmička celebrít, ktoré sa týždeň čo týždeň predstavujú v úlohách svetových megahviezd. Je však pravdou, že Tvár nemá silnú konkurenciu, Jojka svoj Talent totiž vysiela v sobotu a nedeľné večery patria filmom.
Začiatkom septembra sa Tvár vrátila ešte silná. Premiéru piatej série si pozrelo až 450-tisíc Slovákov. V cieľovke 12 – 54 dosiahla sledovanosť úroveň 8.6% s trhovým podielom 27.5%. Zahanbiť sa nenechala ani druhá epizóda odvysielaná 16. septembra.
Síce sa sledovanosť v oboch cieľových skupinách mierne znížila, stále to však stačilo na presvedčivé víťazstvo v rámci nedele. Tvoja tvár znie povedome dominovala v cieľovke 12 – 54, ale aj 12+. V komerčnej cieľovej skupine dosiahla 7.8% rating s trhovým podielom na úrovni 25%. Oproti prvej časti rating klesol o 0.8%, trhový podiel o 2.5%.
Situácia sa začala výraznejšie meniť koncom októbra, vtedy markizácka imitačná šou postupne prišla o takmer 100-tisíc divákov a tiež aj o pozíciu trhovej jednotky. Postupne klesal rating, ale aj trhový podiel.
Negatívny vývoj sledovanosti sa nepodarilo zvrátiť ani v októbri. Epizódu vysielanú 13. októbra si v cieľovke 12+ pozrelo už len 352-tisíc divákov. S prihliadnutím, že ide hlavnú šou tejto jesene, ide o pomerne nízke číslo. V tejto cieľovke však Markíza vyhrala. V závese za ňou bola Jojka s premiérou filmu Fakjú, pán profesor 3. Komédiu si pozrelo 315-tisíc Slovákov.
Vyhrotenejšia situácia bola v strategickej cieľovej skupine 12 – 54, kde väčšinou hrá prím práve Markíza. V tejto cieľovke Tvár zinkasovala nelichotivú sledovanosť na úrovni len 6.2% s trhovým podielom ledva 20%. Vyhrala Jojka s filmom, ten si pustilo 7.4% divákov s trhovým podielom 23%.