Unavený kritik
Oproti predošlým dvom filmom je Pieces of a Woman civilnou melodrámou o rodinných a partnerských vzťahoch. Mundruczó sa tak vrátil k autorským tendenciám uplatneným v intímnej, minimalistickej dráme Delta (2008) o súrodeneckej láske, ktorá prekračuje konvencie. Jeden z najvýraznejších súčasných maďarských filmárov sa netají tým, že robí žánrové filmy a myslí pritom na veľké publikum. Nadväzuje na klasické žánre ako triler či sci-fi, no inovuje ich štylizovanými špekuláciami o nadreálnom vyústení aktuálnych spoločensko-politických problémov.
V Bielom bohovi sa proti nadvláde bielych mužov vzbúria psy, ktoré sa rozhodne vláda pre ich nečistokrvný pôvod odobrať majiteľom a segregovať zo spoločnosti. V Mesiaci Jupitera je hlavným hrdinom ilegálny imigrant, ktorý po zastrelení zostáva nažive a nadobúda schopnosť lietať. Výnimočnosť, teda inakosť ho však robí zraniteľným štvancom. Mundruczó tu fantazíruje o budúcnosti Európy zmietanej šovinizmom a netoleranciou ešte o čosi extrémnejšie ako v Bielom bohovi. Oba spomínané filmy sú vizionárske, umelecky aj ideologicky angažované. Kritikou systémových anomálií navyše vyzdvihujú akčné a popkultúrne žánre na intelektuálny level.
V Pieces of a Woman na vyššie vymenované Mundruczó nateraz zanevrel. So scenáristkou Katou Wéberovou (spolupracovala aj na filmoch Biely Boh a Mesiac Jupitera) sa pustil do subtílnej drámy o osobnom nešťastí, ktoré mladým partnerom prinesie nevyspytateľný osud. Marthe a Seanovi sa za asistencie pôrodnej sestry v ich dome narodí dieťa, no dievčatko krátko po pôrode umiera. Autori sledujú udalosti, ktoré tragédia v rodine spustí, teda partnerskú krízu, tlak autoritárskej matky, ktorá sa dovoláva spravodlivého súdu, tichý smútok hlavnej hrdinky a napokon i neveru a rozchod.
Ich uvažovanie nad témou však ničím neprekvapuje. Scenár je predvídateľný, kľúčové scény sú na hranici banálnosti, film však zachraňuje zručný a talentovaný režisér. Pieces of a Woman je priznane tradičnou rodinnou melodrámou a k tomu sa rodové stereotypy akosi prirodzene hodia. No plocho načrtnuté postavy a zápletka vykreslená podľa ošúchaných šablón už pravdepodobne neboli zámerom. Emotívna téma akosi vopred kalkuluje s tým, že sa dotkne divákov na citlivých miestach a zrejme sa jej to, aj napriek gýčovitosti, podarí.

Režírovať vie
Nešťastný pár stvárnili uhrančivá Vanessa Kirbyová a Shia LaBeouf. Kirbyová hrá tichý smútok ženy, ktorá prišla o dieťa, no LaBeouf mnoho priestoru nedostáva. Rovnako ako ostatné vedľajšie postavy vrátane matky, ktoré len umelo nabaľujú a štruktúrujú konflikt. Plochý náčrt bývalého feťáka s neokrôchanými spôsobmi však LaBeoufov autentický herecký výraz povznáša. Mundruczó si teda rozhodne zaslúži uznanie za réžiu a vedenie hercov (náročná a bravúrne zvládnutá je najmä prvá polhodina filmu, kde v takmer dvadsaťminútovej scéne zobrazuje celý priebeh pôrodu), čoho dôkazom je aj benátska cena Coppa Volpi pre predstaviteľku Marthy.
Nominácia na benátskeho Zlatého leva pre najlepší film však pôsobí scestne. Pieces of a Woman je totiž klišéovitá, uslzená melodráma, ktorá potenciál témy vyrovnávania sa s nepriazňou osudu ani náhodou nevyužila. Skôr žmýka z diváka slzy na overených miestach a túto, na prvý pohľad čitateľnú tendenciu maskuje odťažitým módom rozprávania i tlmeným smútkom hlavnej hrdinky.