Vo Francúzsku odštartuje festival 6. júla na veľkom plátne, tak, ako si to filmy a diváci zaslúžia, a v ten istý deň ho začnú premietať aj vo francúzskych kinách. Dúfajme, že sa v druhej polovici roka dostane aj do našej distribúcie.
Zástupca francúzskeho filmového neobaroka, mystifikátor, vizionár a žánrový eklektik Leos Carax sa do Cannes vracia po deviatich rokoch, keď v hlavnej súťaži uviedli jeho Holy Motors. Festival svojho času premiéroval aj jeho staršie snímky Pola X a Tokio. Caraxovu novinku možno zjednodušene označiť ako hudobnú komédiu s nadreálnou zápletkou, no peripetie sú opäť vyhrotené v mene spaľujúcej lásky, ktorá je jeho večnou témou.

Už film Milenci z Pont-Neuf z 90. rokov bol sprvu zamýšľaný ako muzikál a pre film Holy Motors napísal Carax texty piesní. Hudbu pre Annette zveril spoluscenáristom filmu, bratom Maelovcom z kapely Sparks.
Annette je Caraxov prvý anglicky hovorený film, odohráva sa v Los Angeles a pre hlavných hrdinov je to prostredie signifikantné. Henry je stand-up komik s divokým humorom a jeho láska Ann je slávna speváčka. Dokonalú lásku a šťastie spečatia dieťatkom. Keď však malá Annette príde na svet, ich životy sa od základov menia. Dievča sa totiž narodilo pod záhadnou hviezdou, do vienka dostalo nadprirodzené schopnosti a čaká ho výnimočný osud.
Hlavné úlohy zveril režisér Američanovi Adamovi Driverovi a Francúzke Marion Cotillardovej. Driver je jeden z najobsadzovanejších súčasných amerických hercov svojej generácie a portfólio si buduje s umom. Čo spolupráca, to dobrý film. Objavila ho Lena Dunham na začiatku nultých rokov pre seriál z prostredia newyorských dvadsiatnikov Girls, kde stvárnil jej bizarného frajera.

Od Leny a newyorskej komunity filmárov sa dostal k dnes už slávnemu nezávislákovi Noahovi Baumbachovi (Kým sme mladí, Manželská história), bratom Coenovcom, obľúbil si ho Jim Jarmusch (Paterson), Martin Scorsese (Mlčanie), Terry Gilliam aj Spike Lee. Posledný menovaný režisér bude tohtoročným predsedom festivalovej poroty. Program oznámia koncom mája.