Recenzia: Chaotická rodina superhrdinov opäť zachraňuje svet

Keď mal v roku 2019 premiéru nový seriál s názvom The Umbrella Academy na motívy rovnomenného komiksu Gerarda Waya (známeho zo skupiny My Chemical Romance) a Gabriela Báa, zožal neočkávaný úspech. Počas prvého mesiaca si ho na streamovacej platforme Netflix pozrelo 45 miliónov divákov. Tretia séria, pozostávajúca z desiatich epizód, mala premiéru 22. júna. V sledovanosti sa jej podarilo predbehnúť dokonca aj Stranger Things.

06.07.2022 06:00
Umbrella Academy Foto:
Členovia The Umbrella Academy sa budú musieť opäť popasovať s blížiacou sa apokalypsou.

Victorov coming-out

Hargreesovci sa úspešne vrátili zo 60. rokov minulého storočia do súčasnosti. Nanešťastie ich hneď po odvrátení jednej apokalypsy čaká ďalšia. Navyše nemajú kam ísť, pretože ich domov obsadili členovia The Sparrow Academy. Keď Reginald Hargreeves (Colm Feore) v minulosti stretol svoje adoptované deti, zistil, že sú na nič, a preto sa rozhodol adoptovať iné.

Medzi nováčikmi, ktorí sú dokonale disciplinovaní, sa nachádza aj Ben (Justin H. Min). Ten bol členom Umbrella Academy, dokým nezomrel počas jednej z misií. V novej verzii vesmíru nie je tým dobrákom, akého Hargreesovci poznali, ale vyslovene zlomyseľným chmuľom.

Trailer k tretej sérii The Umbrella Academy.

Tvorcovia sa rozhodli dať fanúšikom všetko to, na čo sú zvyknutí, a čo robí seriál výnimočným. Základom je humor, ktorý často pramení z nedostatku komunikácie. Napriek tomu, že od prvej série ušli ich vzájomné vzťahy dlhú cestu, sa v nich stále nachádzajú trhliny, ktoré sa len ťažko vypĺňajú. Najviac je to vidieť na Alison (Emmy Raver-Lampman), ktorá svojou neustálou sebaľútosťou a obviňovaním všetkých naokolo narúša inak priateľskú atmosféru.

Dôležitou udalosťou najnovšej série je coming-out Victora. Kedže herec Elliot Page, ktorý ho stvárňuje, prešiel tranzíciou v období medzi natáčaním, rozhodli sa tvorcovia zakomponovať jeho príbeh aj do seriálu. Zvládli to na jednotku, k čomu nepochybne prispela aj autentická skúsenosť Pagea.

Nové postavy

V nových epizódach sa divákom predstavilo niekoľko nových postáv patriacich do Sparrow Academy. Každá z nich má, podobne ako členovia Umbrella Academy, zvláštnu schopnosť. Zatiaľ čo niektorí z nich pôsobia dosť fádne (Marcus či Sloane), iní majú unikátne osobnosti (Faye či Jayme). Nanešťastie ich tvorcovia nedokázali naplno využiť. Marcus (Justin Cornwell) zmizol z obrazovky takmer okamžite, onedlho sa stratila aj Jayme (Cazzie David) a Alphonso (Jake Epstein), a nakoniec zostal len večne ufrfľaný Ben a nudná Sloane (Genesis Rodriguez).

Keď už sme pri nej, Luther (Tom Hopper) má zrejme úchylku na svoje nevlastné sestry – len po niekoľkých dňoch známosti sa rozhodli vziať. Na jednej strane sa k sebe kvôli zvláštnej, takmer detskej naivite hodia, na druhej pôsobia trochu ako päsť na oko.

V každom prípade je veľká škoda, že sa seriál hlbšie nevenoval členom Sparrow Academy. Našťastie sa im aspoň v menšej miere podarilo ukázať, že pod maskou dokonalosti a disciplíny sa skrýva vnútorná nespokojnosť, strach a hnev, ktorí súrodencov skôr rozdeľuje než spája.

Napriek tomu, že Hargreesovci z Umbrella Academy majú svoje chyby, dokázali sa z nich poučiť a mnoho krívd medzi sebou napraviť. Teda až na Alison. Okrem všetkých tých hrozných vecí, ktoré jej vyšli z úst na adresu Victora, takmer znásilnila Luthera.

Tanečný súboj

Hargreesovci opäť bojujú proti apokalypse, ktorá môže vymazať celý vesmír. Počas toho, ako sa usilujú prísť na riešenie zložitej situácie, sa divákom odkrýva niekoľko záhad spojených s ich otcom Reginaldom Hargreevesom a s incidentom, počas ktorého „umbrellovský“ Ben nešťastne zahynul. Oceniť sa tiež dá návrat opičiaka Poga či robotickej mami Grace, ktorú pochytí náboženský ošiaľ.

Spomedzi postáv opäť najviac vyniká Klaus (Robert Sheehan), ktorému sa naskytne príležitosť stráviť viac času so svojím otcom a lepšie ho spoznať. Práve Klaus zažil kvôli šialenej a neosobnej výchove Hargreevesa najväčšie muky. Ďalej tvorcovia približujú vzťah Diega (David Castañeda) a Lily (Ritu Arya), ktorá sa rozhodne otestovať jeho otcovské schopnosti „falošným synom“. A keď už sme pri tých synoch, Victor sa stretne s Harlanom (Callum Keith Rennie), ktorý v tejto sérii zohráva dôležitú úlohu.

Tanečný súboj na motívy filmu Footloose.

Tretej sezóne The Umbrella Academy sa dá vytknúť najmä to, že sa nezvládla popasovať s toľkými postavami, a to napriek tomu, že nováčikovia mali veľký potenciál. Na druhej strane potešila pamätnými scénami vrátane tanečného súboja na motívy Footloose (Nechajte nás lietať).

Novým epizódam nechýba humor ani hlbší náhľad do psychológie jednotlivých postáv a ich vývoja od prvej série. Dej môže miestami pôsobiť trochu prekombinovane, napriek tomu však v konečnom dôsledku funguje. Uvidíme, s čím si budú musieť Hargreesovci poradiť nabudúce.

Viac na túto tému: #recenzia #seriál #netflix #The Umbrella Academy