Recenzia: Ako začínal obľúbený zloduch? S pomocou Mimoňov

Drobné žlté príšerky sa vracajú na plátna kín, aby prerozprávali začiatky kariéry obľúbeného antihrdinu Grua. Ten už ako malý chlapec túži po tom stať sa najslávnejším zloduchom všetkých čias, v čom mu verne pomáhajú práve Mimoni. Keď sa Gru dozvie o tom, že sa v Besnej šestke uvoľnilo miesto, pokúsi sa do nej dostať. Nanešťastie proti sebe obráti najnebezpečnejších zloduchov planéty.

09.07.2022 06:00
Mimoni 2: Zloduch prichádza Foto:
Mimoni malému Gruovi pomáhajú v jeho zločineckých plánoch.

Nezapamätateľná šestka

Vo filme nechýba množstvo vtipných situácií založených predovšetkým na vlastnostiach typických pre Mimoňov – sú zlatí, nešikovní, dobromyseľní a predovšetkým zlu napomáhajúci, čo vytvára zábavný kontrast. Nachádza sa medzi nimi aj nová postava menom Otto, ktorý je ešte o čosi ťarbavejší než jeho súkmeňovci, no v očiach diváka ide o jednu z najsympatic­kejších postáv.

Gru je taký, akého ho poznáme z jeho dospelosti – až na to, že má ešte vlasy. Svoju vášeň k zločinu nijako nespochybňuje, je zapálený a odhodlaný urobiť všetko pre uskutočnenie svojho cieľa. Jeho neutíchajúce sebavedomie je jedna z vecí, ktorá ho robí tým, kým je. Napriek tomu, že ide o malého zloducha, opäť ukazuje svoje dobrácke črty.

V prvých dvoch filmoch Ja, zloduch sú vykreslené prostredníctvom jeho vzťahu k adoptovaným dcéram, v snímke Mimoni: Zloduch prichádza je to zasa priateľstvo s jeho veľkým vzorom Willym Kanónom. Z ich počiatočného nepriateľstva si postupne vybudujú pevné puto, ktoré pripomína vzťah otca so synom. Pre malého Grua ide o niečo dovtedy nepoznané – jeho matka je totiž odťažitá a takmer nevníma jeho existenciu. Willy Kanón zasa vďaka Gruovi zisťuje, že zlo sa dá páchať aj s ľuďmi, s ktorými sa máte radi.

Keď bol ešte súčasťou Besnej šestky, ktorú založil, vládli medzi jej členmi neosobné vzťahy a každý myslel len na seba. To napokon viedlo k tomu, že ho vyhodili. A keď už sme pri Besnej šestke, na jej členoch mohli tvorcovia trochu lepšie zapracovať. Zapamätateľná je len ich vodkyňa Bella Bomba a mníška s nunčakmi. Ostatní oproti nim pôsobia dosť fádne.

Mimoni sú späť. V novom filme sa s nimi... Foto: Cinemart
Mimoni Mimoni sú späť. V novom filme sa s nimi vraciame v čase.

Problémom nie je, že by neboli dostatočne uletení – jeden má napríklad obrovské krabie klepeto – ale ich charaktery nie sú vykreslené v miere, ktorú by si zaslúžili. Na to však, pochopiteľne, nemali tvorcovia dostatok času, takže riešením by bolo jedine zredukovanie počtu postáv. Ďalším nováčikom je akupunkturistka Majsterka Chow, ktorá Mimoňov naučí kung-fu. Na rozdiel od spomínaných členov Besnej šestky je výrazná a deju dodáva šťavu – zaslúžila by si preto trochu viac priestoru.

Gru sa chce dostať medzi najväčších zloduchov... Foto: Cinemart
Mimoni Gru sa chce dostať medzi najväčších zloduchov na svete, ale neúspešne.

Oddaní Mimoni

Keďže sa snímka odohráva v 70. rokoch 20. storočia, je plná pestrých farieb, bláznivej módy a diskohudby. Okrem toho odkazujú tvorcovia na kung-fu filmy, ktoré boli pre tú dobu typické. Úvodná sekvencia filmu sa zasa nesie v štýle bondovky.

Mimoni sú späť v našich kinách od 30. júna. V...
Záber z filmu Mimoni 2: Zloduch prichádza.
+4Záber z filmu Mimoni 2: Zloduch prichádza.

Film Mimoni: Zloduch prichádza sa drží v duchu svojich predchodcov. Napriek tomu, že je hlavným hrdinom ašpirujúci zločinec, je nemožné nefanúšikovať mu. Sledujeme vlastne taký boj „dobráckeho zla“ so skutočným zlom. Mimoni vo filme nezohrávajú takú zásadnú úlohu ako vo svojom sólo debute z roku 2015 – zdá sa, akoby išlo skôr o snímku zo série Ja, zloduch. Napriek tomu ide o významný posun k lepšiemu od filmov Mimoni (2015) či Ja, zloduch 3 (2017). Dej je plný akcie, humoru a divák sa dočká aj niekoľkých emotívnych scén.

Podstatným elementom filmu je vzťah Grua s Mimoňmi. Nezáleží im na tom, že ide o dieťa, ktoré zatiaľ v oblasti zločinu nič poriadne nedokázalo. Sú mu verní až za hrob a ochotne plnia všetky jeho požiadavky – aj keď nie vždy s úspechom. Vzájomná dôvera medzi Mimoňmi a Gruom je základom ich vzťahu, ktorý by sa bez problémov dal označiť za rodinný.

32 mimoni 4x Čítajte viac Mimoni sa v tržbách šplhajú na vrchol rebríčka, už majú len jedného súpera

Snímka Mimoni: Zloduch prichádza je vydareným pokračovaním úspešnej animovanej série, ktoré napravilo viaceré chyby svojich predchodcov a zároveň prinieslo množstvo sviežeho humoru a dobrodružstva. Ide o film, ktorý zabaví malých aj veľkých a určite sa ho oplatí vidieť.

HODNOTENIE PRAVDY: 4/5
Mimoni: Zloduch prichádza / USA 2022 / réžia: Kyle Balda

Viac na túto tému: #Mimoni