Úloha vo filme „Portrét ženy v plameňoch“ (2019) Haenelovej priniesla medzinárodné uznanie. Haenelová (34), dvojnásobná držiteľka najvyššieho francúzskeho filmového ocenenia Cézar, roky vystupuje proti sexuálnemu zneužívaniu vo filmovom priemysle. V roku 2019 zverejnila opis sexuálneho útoku režiséra, s ktorým pracovala ako tínedžerka, a ktorý ju podľa jej slov „ovládal“.
V roku 2020 hlučne odišla z udeľovania Cézarov na protest proti oceneniu poľsko-francúzskeho režiséra Romana Polanského, na ktorého v USA vydali zatykač pre sexuálne zneužitie maloletej.
Haenelová v liste pre utorkové vydanie kultúrneho týždenníka Telerama uviedla, že chce „odsúdiť všeobecnú samoľúbosť v našom odvetví voči sexuálnym násilníkom“.
Herečka odmieta spôsob, „akým tento biznis spolupracuje s globálnym, smrtonosným, ekocídnym a rasistickým svetovým poriadkom – kapitalizmom“.
V narážke na protesty proti dôchodkovej reforme vo Francúzsku povedala, že „čakáme, či sa veľkopodnikatelia v kinematografii spoliehajú na políciu – rovnako ako sponzori luxusného priemyslu -, aby zabezpečili, že na filmovom festivale v Cannes, ktorý sa začne o týždeň, prebehne všetko v poriadku“.

Haenelová tiež vyhlásila, že „konať tak, aby tento systém vyzeral žiadúco, je trestným činom“. Pripomenula aj francúzskeho herca Gérarda Depardieua, obvineného zo znásilnenia, a Dominiqua Boutonnata, šéfa Národného filmového centra (CNC), ktorý je vyšetrovaný za sexuálne napadnutie. Dodala, že filmový priemysel „spojil svoje sily, aby im pomohol zachovať si tvár“.