Recenzia Rýchlo a zbesilo 10: Veľkolepé súboje hollywoodskych hviezd pobavia vždy

Ak ste náhodou zavítali na premiéru filmu Rýchlo a zbesilo 10 v bratislavskom Bory Mall, mohli ste si pred budovou nákupného centra prezrieť niekoľko krásnych vytuningovaných áut vrátane mustanga či lamborghini. Bližšiu špecifikáciu vám, bohužiaľ, neposkytnem, pretože som automobilový analfabet. To mi však nijako nebránilo užiť si ďalší diel Rýchlo a zbesilo - viac než o autách je totiž o populárnom obsadení, výbuchoch a bitkách.

20.05.2023 08:00
Rýchlo a zbesilo 10 Foto:
Vin Diesel ako Dom Toretto a Daniela Melchior ako Isabel.

Excentrický zloduch

V úvodnej scéne sa na povestnej Torettovskej grilovačke zúčastní aj Domova stará mama, ktorú stvárnila legendárna Rita Morenová. Našincovi zrejme jej meno veľa nehovorí, ide však o legendu. Zrejme najviac sa preslávila v úlohe Anity v muzikáli West Side Story, účinkovala však napríklad aj v sitcome One Day At A Time, vďaka čomu si ju obľúbila aj súčasná generácia. Morenová je jednou z mála žien, ktorým sa podarilo získať ocenenia Tony, Grammy, Emmy aj Oscar.

Nevyhneme sa prejavom o dôležitosti rodiny, ktoré sú pre túto sériu také typické, a ktoré po smrti herca Paula Walkera ešte nabrali na intenzite. Táto patetickosť k sérii Rýchlo a zbesilo nevyhnutne patrí, aj keď sa občas zdá, že niektorým hercom sa ich nadnesené repliky len ťažko derú z úst. Emotívne scény sa, ako vždy, striedajú s komickými situáciami, ktorých strojcom väčšinou býva Roman (Tyrese Gibson). Na niektorých sa divák zasmeje, nad inými prevracia oči.

Nového zloducha si zahrá Jason Momoa.
Vin Diesel ako Dom Toretto.
+7Nathalie Emmanuel ako Ramsey a Sung Kang ako Han.

Dom (Vin Diesel) a jeho rodina čelia novému nepriateľovi Dantemu (Jason Momoa), ktorý má v pláne pomstiť svojho otca. Ten zahynul pred desiatimi rokmi práve vinou Doma. Tvorcovia sa prirodzene s každou novou časťou pokúšajú prísť s ešte nebezpečnejším zloduchom, ako bol ten predchádzajúci.

Ich Dante prekonal všetky očakávania a s pokojom v duši ho môžeme označiť za najzaujímavejšieho protivníka, akému naši hrdinovia doteraz čelili. Dante je výstredný, srší vtipom a jeho pasáže svojím humorom ďaleko prekonávajú drobné hádky Romana a Teja (Ludacris), ktorými sa tvorcovia často márne pokúšajú rozosmiať publikum. Na druhej strane je však Dante poriadne vyšinutý a extrémne nebezpečný. Vždy je o tri kroky vpred.

Trailer k filmu Rýchlo a zbesilo 10.

Čistá zábava

Mnohí kritizujú fakt, že je dnes séria Rýchlo a zbesilo zbytočne umelo naťahovaná. Jej najnovší diel však potvrdzuje, že ešte má čo ponúknuť. Áno, je plná otrepaných fráz a žiadna hĺbka sa v nej nájsť nedá, napriek tomu ide o nezabudnuteľný zážitok.

Rýchlo a zbesilo nechce byť angažované, ide o čistú zábavu – sledujeme množstvo známych tvárí, ktoré sa vzájomne otĺkajú, jazdia v drahých autách a rozprávajú o tom, ako milujú svoju rodinu. Nechýba ani nejaké to zmŕtvychvstanie či prekvapujúce cameo (drobná úloha, ktorú hrá nejaký významný herec či celebrita, pozn. red.).

Aj v tomto pokračovaní Rýchlo a zbesilo sa hlavní hrdinovia musia spojiť so svojimi bývalými nepriateľmi vrátane Deckarda Shawa (John Statham) či Domovho brata Jakoba (John Cena). Nováčikmi v sérii sú zasa Tess (Brie Larsonová), Aimes (Alan Ritchson) či Isabel (Daniela Melchiorová). Pochopiteľne, aj v tomto filme ohýbajú tvorcovia zákony fyziky podľa svojho vlastného uváženia, našťastie sa však tentoraz nikto nevybral do vesmíru na podomácky upravenom aute.

strazcovia galaxie Čítajte viac Recenzia: Noví Strážcovia Galaxie koketujú s hororom

Rýchlo a zbesilo 10 vás bude baviť od začiatku do konca. Drží sa v línii predchádzajúcich snímok série, oproti nim však vyniká skvelým záporákom, ktorého môžeme bez váhania označiť za najvýraznejšiu úlohu v kariére Jasona Momou.

Tvorcovia sa navyše rozhodli nechať divákov v napätí – film sa končí neurčito, takzvaným cliffhangerom. Rozuzlenia sa teda dočkáme až v ďalšom pokračovaní, ktoré by zároveň malo byť úplným záverom série. Vin Diesel sa však nechal počuť, že by spolu s Rýchlo a zbesilo 10 mohlo ísť o trilógiu.

Viac na túto tému: #film #recenzia #Rýchlo a zbesilo #Rýchlo a zbesilo 10