Brutální vedro malo premiéru na Medzinárodnom filmovom festivale Karlovy Vary v súťažnej sekcii Proxima, odkiaľ si odnieslo čestné uznanie. Na Slovensku bolo po prvýkrát uvedené na festivale Cinematik, ktorý sa koná v Piešťanoch. Slovenským koproducentom filmu je Punkchart films, ktorá má na konte aj film Svetloplachosť –tohtoročnú slovenskú nomináciu na Oscara.
Brutální vedro zobrazuje jeden deň mladého Vincka vo svete, ktorý sa môže čoskoro skončiť. Vincek sa rozhodne zaplniť prázdne dni cestou na chatu za svojimi kamarátmi, výlet sa však vymkne spod kontroly. V tieni blížiacej sa apokalypsy sa realita, ktorou je Vincek obklopený, čoraz viac vzďaľuje racionálnej logike.
Motív približujúceho sa úlomku Slnka využili autori filmu ako symbol blížiaceho sa zániku civilizácie. Napriek tomu sa však nejedná o typický apokalyptický film. Brutální vedro je originálna žánrová reflexia vykĺbenosti súčasného sveta s podmanivou surreálnou atmosférou a komorným príbehom.
Albert Hospodářský je absolventom dokumentárnej tvorby na pražskej FAMU. Už počas štúdia sa začal venovať aj hranému filmu. Jeho film Nekyia: vnútorný portrét básnika Hradeckého, bol zaradený do hlavnej súťaže Medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov v Jihlave. Brutální vedro je ďalším krokom k hľadaniu vlastného originálneho autorského jazyka.
Postavu Vincka stvárnil režisérov brat Vincent Hospodářský, s ktorým autor spolupracoval už na svojom predošlom filme Cesta k bratovi.
„Hlavná postava vychádza z reálneho charakteru môjho brata. Prišlo mi veľmi zaujímavé, koľko konfliktov sa v ňom odohráva. Zhodou okolností sa práve nachádzal vo fáze života, kedy bol takto pasívny, ale zároveň sa neustále nechával strhnúť prúdom. A pritom sa mu stále dialo niečo šialené. Neustále bol buď svedkom, alebo aktívnym protagonistom veľmi zložitých situácií – radostných, alebo smutných, a pritom po celý čas nič nepovedal, nič neurobil, o ničom nerozhodol. Bol aktívny, iba keď išlo o niekoho iného,“ približuje filmár.
Film je možné chápať aj ako generačnú výpoveď. Téma environmentálnej úzkosti sa najviac dotýka práve najmladšej generácie, do ktorej patrí aj postava Vincka. Film formou roadmovie zobrazuje iniciačný proces, ktorý donúti Vincka prijať situáciu, a s ňou spojenú melanchóliu, ktorá ju sprevádza.
Čítajte viac Recenzia: Na lodi Adamant sa oslobodíte. Film o umení a inakosti vyhral festival Berlinale„Zrážka Zeme s úlomkom Slnka vo filme môže nastať, ale nemusí. V najťažších chvíľach mám pocit, že presne takto žijem. Buď je všetko zdanlivo v absolútnom poriadku, a ja môžem pokojne žiť do deväťdesiatky, a ašpirovať na všetko, na čo sa ašpirovalo predtým, alebo mám pocit, že všetko stráca význam, že sa ženieme ku kolapsu, alebo sa dokonca už deje. Najviac z toho všetkého čnie totálna neistota. Jediná odpoveď je, zmieriť sa s tým,“ uzatvára režisér.