Ako píše jeden z českých kritikov, je to nečakaný komediálny hit pochádzajúci z americkej nezávislej scény. Vraj je to navzdory čierno-bielej kamere jeden z najfarebnejších a najkreatívnejších počinov za veľmi dlhý čas. Za 150-tisíc dolárov sa podarilo vytvoriť budúcu „kultovku“, o čom svedčia mnohé ceny z menších filmových festivalov.
Asi žiadne slová nedokážu sprostredkovať uletený zážitok z tohto neobvyklého filmárskeho počinu. Tvorcovia Mike Cheslik a Ryland Brickson Cole Tews ním skladajú poctu nemým groteskám a animákom. Hlavným hrdinom je hipster či zálesák Jean Kayak, ktorý sa živí pálením jablkovice, ktorú nadšene popíja s priateľmi.
Keď mu však jedného dňa zhorí jablkový sad, on zo svojho snového života precitne zrazu v zasneženom severoamerickom lese 19. storočia. Lesných obyvateľov reprezentujú najmä zajace, vlky, ďateľ a bobry. Niektoré zvery sú animované, iné hrajú herci oblečení v smiešnych plyšových kostýmoch. Bradatý Jean sa musí prispôsobiť životu v drsných podmienkach, zohnať si niečo pod zub – no ukazuje sa, že uloviť prefíkanú rybu či dostať nasprostastého zajaca nie je také ľahké, ako si myslel. Navyše sa Jean zamiluje do krásnej dcéry obchodníka s kožušinami a aby získal jej ruku, musí jej otcovi priniesť stovky bobrích kožušín…
Film raz pripomína grotesky Charlieho Chaplina či Bustera Keatona (aj s titulkami ako z nemých filmov), inokedy fantastické dobrodružstvá zo snímok Karla Zemana, animáky z dielne Looney Tunes či víkendové programy pre deti typu Jů a Hele. Bonusom pre mňa bola spolusediaca pripomínajúca Droběnu z českej rozprávky o Popoluške. Smiala sa každé dve sekundy, či hipsterovi práve ufrnkol ďalší zajac alebo po jeho prekvapenom zapískaní po tisícikrát priletel animovaný ďatel a začal ho zúrivo ďobať do hlavy. Miestami sme sa smiali aj my a miestami prepadali panike, že sme sa ocitli vo svete Franza Kafku a ten šialený film o lovcovi bobrov sa už nikdy neskončí.