Babygirl je snímka plná napätia.
Nerovný pár
Navonok banálny príbeh o ľúbostnom romániku a nerovnom páre tu nadobúda hlbší rozmer, je provokatívny a napínavý. Hlavnou hrdinkou je totiž úspešná manažérka a majiteľka prosperujúcej firmy Romy Mathis (Nicole Kidman) a jej milencom sa stáva mladý stážista Samuel (Harris Dickinson), ktorý by vekovo mohol byť jej synom. Romy si zakladá v živote na dvoch veciach: na svojej firme a na svojej rodine. Paradoxne zoči-voči túžbe je ochotná riskovať všetko.
Siaha po naplnení svojich tajných sexuálnych túžob a možno ju už jednoducho nudí život po boku oddaného manžela a dvoch dcér. Vzrušenie do jej života prináša mladý Samuel, drzý, vyzývavý, očarujúco priamy. Priťahuje ju ako magnet. Lenže v jeho sexualite je niečo zvrátené, potreba tým druhým manipulovať a získať nad ním moc. Podarí sa mu ovládnuť aj mocnú šéfku veľkej firmy? Alebo je to skôr tak, že staršia úspešná žena využíva svoje postavenie pre vlastné sexuálne uspokojenie? V stávke je priveľa a hra začína byť nebezpečná.
Otázka moci je vôbec ústrednou témou celého filmu. Romy má moc vo firme, no v mileneckom vzťahu sa pomaly, ale iste dostáva do polohy tej podriadenej, o ktorej rozhoduje niekto iný. Keď odrazu moc vo firme leží na zemi, zavetria to aj iní, a neváhajú situáciu využiť vo svoj prospech. O tom, či sa im to podarí, rozhoduje vnútorná sila ich šéfky.

Intimita v presklenej kancelárii
Samotná Romy sa zmieta v zložitých pocitoch, priťahovaná vlastnými neukojenými túžbami skúma svoju podstatu. Aj dobré dievča máva temné myšlienky. Vie, že sa rúti do záhuby, a predsa nevie odolať. Dokáže ju niečo zastaviť? A chce to vôbec? Jej vnútorný svet ostro kontrastuje s chladným korporátnym svetom, intimita v presklenej kancelárii jednoducho nemá svoje miesto. Ukáž svetu, že si zraniteľná, a položí ťa na lopatky. Ale zároveň treba ukázať svetu, že tvoja firma je naklonená priateľským medziľudským vzťahom, aj keď na trhu ponúka roboty. Nie je to žiadna náhoda, prečo si tvorcovia vybrali práve tento segment a ako zaznie aj v jednej z replík: keď sa čoraz viac dostáva ku slovu umelá inteligencia, nesmieme zanedbať práve tú emocionálnu.
Lenže emócie sa ľahko môžu vymknúť spod kontroly a v snímke Babygirl s napätím sledujeme, ako sa vzťah dvoch milencov mení. Už keď sa zdá, že nadobúda odpudivú tvár, sploštenú na boj o nadvládu a vlastné telesné uspokojenie, prebleskne ním telo vzájomnej blízkosti a zas naopak. Samuel sa vtláča svojej šéfke do života čoraz viac, prekračuje všetky hranice a robí to desivo premyslene. Babygirl znamená dobré dievča, ale aj dobré dievča ľúbi čokoládu, hoci jej ju zakazujú. Vzduch je nabitý elektrinou, svet môže zažiariť alebo vybuchnúť a my tŕpneme od strachu, čo z toho sa naplní.

Pes a jeho pán
Už od prvého záberu je jasné, že naozaj ide o erotický film, ale aj tu sa s divákmi tvorcovia pohrali. V zábere kamery je ženská tvár aj telo pri ľúbostnom akte, muža pod ňou takmer nevidno. Kto by čakal jej mladého milenca, bude sklamaný, pretože čoskoro sa objaví tvár zrelého muža. Manžela Nicole Kidman stvárnil skvelý Antonio Banderas, ktorý už šarmantne prešiel z roly mladých milovníkov k charakterovým úlohám. V snímke Babygirl si „nechce pripadať ako úchyl“ a doplatí na to, že odmieta túžby vlastnej manželky.

„Sexualita je čosi, čím sme všetci posadnutí, pretože je dôvodom, pre ktorý existujeme, no zároveň ju obklopujeme hanbou,“ hovorí režisérka Halina Reijn a hlása, že svojím filmom chce tieto stereotypy búrať. Údajne pritom vychádza aj zo skúseností z vlastného života a niektoré scény sa jej v ňom skutočne odohrali..
Nicole Kidman sa ani krátko pre šesťdesiatkou nezľakla nahoty a intimity, jej erotických scén s mladým milencom je vo filme požehnane a stále jej svedčia. Zároveň bravúrne stvárnila súčasný ženský charakter, v ktorom bojujú ambície s krehkosťou, túžba po úspechu s ochotou podriadiť sa, túžba večne sa páčiť a vzbudzovať rešpekt s potrebou lásky a materstva. Sen o šťastí a naplnenom živote nadobúda veľmi rôznorodé podoby a Nicole Kidman sa všetko odráža v tvári, v každom záchveve tela, v každom geste.

Dôležitým motívom vo filme je pes, symbol bezhraničnej vernosti, ale komu a čomu? Pes, ktorého si človek skrotil a pre svojho pána urobí všetko – ale kto je tým pánom? Neskrotený pes vie byť nebezpečný – a kto nás kŕmi piškótami, aby si nás získal a potom zotročil? Je v ňom aj v dobe feminizmu takto otvorene a ponižujúco zobrazené postavenie ženy? Aj takéto otázky kladie film Babygirl, dobré dievča. S hviezdnym obsadením, so šteklivou témou a remeselne vynikajúco spracovaná novinka stojí za pozornosť.