„Nedávno sa v správach objavilo niekoľko vecí o mne,“ povedal Eastwood pre hollywoodsky portál Deadline.com.
„Myslím, že by som to mal uviesť na pravú mieru. Môžem potvrdiť, že som mal 95 rokov. Môžem tiež potvrdiť, že som v posledných týždňoch nikdy neposkytol interview rakúskym novinám zvaným Kurier ani žiadnemu inému autorovi, a že ten rozhovor je kompletne vymyslený,“ dodal.
Eastwood mal pech, že zmienené interview z rakúskeho denníka prebrala agentúra Reuters i viaceré médiá vo svete. Úryvky z rozhovoru sa dokonca šírili na sociálnych sieťach. Čitatelia sa tak dozvedeli, že filmárov vyzýva, aby prišli s originálnymi nápadmi a nerobili len „prerábky“.

„Túžim po starých dobrých časoch, keď scenáristi písali filmy ako Casablanca v malých bungalovoch na pozemku štúdia. Keď mal každý nový nápad,“ zdôveril sa vraj režisér, ktorého preslávili filmy ako Nezmieriteľní, Madisonské mosty, Absolútna moc, Tajomná rieka, Million Dollar Baby či Gran Torino.
Herecky sa zase zaskvel napríklad vo westernoch Za hrsť dolárov alebo ako detektív Drsný Harry. „Žijeme v ére remakov a franšíz. Trikrát som nakrútil pokračovania, ale už dlhší čas ma to nezaujíma. Moja filozofia je: Urobte niečo nové alebo zostaňte doma,“ vyhlásil vo zverejnenom interview.
Zároveň ubezpečil, že je napriek veku stále vo forme. „Budem pracovať, kým sa ešte budem môcť niečo naučiť alebo kým nebudem naozaj senilný,“ citoval ho denník Kurier.
Keď Eastwood v pondelok poprel pravdivosť rozhovoru, rakúske noviny spočiatku nevedeli, ako zareagovať. Článok na webstránke najprv ponechali s vysvetlením, že celú záležitosť preverujú. V utorok večer sa k tomu napokon vyjadril šéfredaktor Kurieru Martin Gebhart.

Zdôraznil, že v denníku kladú dôraz na najvyššiu kvalitu, a preto sa spojili s autorkou interview Elisabeth Seredovou. Rodená Viedenčanka, ktorá sa presťahovala do USA, je podľa neho skúsenou novinárkou. V Hollywoode pôsobí už celé desaťročia.
Rozhovory s najväčšími hviezdami robila pre rakúsku televíziu ORF či denník Kronen Zeitung a už desať rokov je spolupracovníčkou Kuriera.
Jej profesionalitu dokazuje i to, že je členkou Asociácie zahraničnej tlače v Hollywoode, teda združenia, ktoré sa podieľa na udeľovaní ceny Zlatý glóbus a pravidelne informuje o dianí v americkom filmovom priemysle.

„Nebol preto žiadny dôvod pochybovať o tom, že spravila interview s Eastwoodom,“ bránil redakciu Gebhart.
Ani to, že si hollywoodska legenda nespomínala na rozhovor pre Kurier, podľa neho nič neznamenalo, pretože také texty často vznikajú na brífingoch, kde otázky kladú viacerí novinári, potom ich poskladajú do jedného celku a v takej podobe ponúknu rôznym médiám.
Seredová sa údajne zúčastnila až na osemnástich tlačových besedách s Eastwoodom, pričom zahraniční žurnalisti z takých rozhovorov dostávajú prepisy, ktoré môžu voľne použiť. Práve z nich autorka zostavila i svoje posledné interview.

„To znamená, že všetky Eastwoodove vyjadrenia naozaj odzneli a je to aj zdokumentované,“ objasnil šéfredaktor. Problémom však bolo, že Seredová svoj text neponúkla ako portrét, kde by bol uvedený postup prijateľný, ale ako rozhovor.
„Tak tu musel vzniknúť dojem, že ide o nové interview. To, že to tak nebolo, nezodpovedá kvalitatívnym štandardom, ktoré Kurier dodržiava,“ priznal Gebhart.
Na záver zdôraznil, že aj keď nijaký Eastwoodov citát nebol vymyslený, rozhovory sú zdokumentované a obvinenia z falšovania možno vyvrátiť, redakcia sa rozhodla spoluprácu so Seredovou ukončiť.