Počas svojej nedeľnej návštevy v miamskom Perez Art Museum si zrejme jeden z návštevníkov zle vysvetlil inštaláciu s názvom Dropping a Han Dynasty Urn (Púšťanie urny z dynastie Han). Tvoril ju súbor pomaľovaných historických váz a trojica čiernobielych fotografií, na ktorých Aj obdobnú vázu rozbíja o podlahu. V rovnakom duchu sa rozhodol konať aj Maximo Caminero, miamsky výtvarník, ktorého hnevá, že kým múzeá investujú milióny do výstav zahraničných hviezd, miestni umelci sa nemajú kde prezentovať.
Caminero zodvihol jeden z artefaktov zo zeme a keď ho okolostojaci žiadali, aby ho vrátil, pustil ho na zem. Muž údajne veril, že takto nadväzuje akýsi umelecký dialóg s čínskym výtvarníkom, ten však pre jeho čin neprejavil veľa porozumenia. „Som zvyknutý na to, že moje umenie ničia, no dôvody, pre ktoré sa tak stalo tentoraz, sú naozaj zvláštne. Ničiť cudzí majetok či umelecký výtvor na získanie pozornosti nie je v poriadku,“ reagoval na udalosť Aj Wej-wej pre BBC. Caminerovi tiež na diaľku pripomenul fakt, že on sám ako disident, ktorý je už roky v nemilosti čínskych vládnych kruhov, vo svojej rodnej krajine vôbec nemôže vystavovať. „Ani by mi nenapadlo ísť protestovať do pekinského múzea. Čakal by ma tvrdý trest.“