„To, ako by filmový plagát mal vyzerať, viem inštinktívne. Môj štýl je a vždy bol ,menej je viac'. Nemám rád, keď je plagát prepchatý. Čisto, jednoducho a k veci. Myslím si, že sa dá povedať, že mojimi typickými farbami sú čierna, červená, sivá a biela. Pred rokmi som sa pozeral na všetko čo MGM, Paramount a všetky ostatné spoločnosti spravili a nikdy sa mi nič z toho, čo som videl nepáčilo. Vždy sa mi zdalo nesprávne to, že ukázali tri hlavy hercov a to bol koncept, ktorý používali. Keď som s plagátmi začal pracovať, povedal som si: Nechcem pracovať s ideou s tromi hlavami, chcem príbeh,“ povedal Gold pred niekoľkými rokmi v rozhovore na stránkach Amerického filmového inštitútu.
Bill Gold sa narodil v roku 1921 v New Yorku, kde na Pratt Institute vyštudoval ilustráciu a dizajn. Po škole viedli jeho kroky do propagačného oddelenia filmových štúdií Warner Bros. Tam si ho art director vyskúšal na štvorici alternatívnych verzií plagátov k už uvedeným filmom, medzi ktorými bol aj Robin Hood s Errolom Flynnom. Zjavne sa mu podarili, pretože štúdiá Golda najali. Jeho prvou naozajstnou prácou bol plagát ku kultovému filmu Michaela Curtiza Casablanca (1942), ktorý sa vtedy iba nakrúcal. Vojnová romanca v podaní Humpreyho Bogarta a Ingrid Bergmanovej, ktorí svoju lásku obetujú vyšším princípom, je plná slávnych a dodnes citovaných scén.
Potom už prichádzali filmy jeden za druhým. Gold, ktorého častým spolupracovníkom bol ilustrátor Bob Peak, vytvoril vizuály aj k snímkam ako Na východ od raja, Kto sa bojí Virginie Woolfovej, Bonie a Clyde, Barbarella, Bullittov prípad, Exorcista a mnohých ďalších. Slávny je aj jeho plagát k filmu Stanleyho Kubricka Mechanický pomaranč. „Kubrick vždy chcel mať nad všetkým kontrolu. Chcel vedieť o každom kroku, ktorý spravím. Potreboval vedieť, že sa na tom podieľal a bol súčasťou procesu vymýšľania,“ citoval Golda denník Guardian.
Gold spolupracoval s mnohými svetoznámymi režisérmi ako Alfred Hitchcock, Sidney Lumet, Miloš Forman či Ridley Scott. Najdôležitejšia však bola podľa jeho slov spolupráca s Clintom Eastwoodom. „Pri Billovi som vedel, že príde so skvelými nápadmi a že poster, ktorý vytvorí, si môžem škrtnúť zo zoznamu vecí, na ktoré musíme myslieť,“ citoval Eastwoodove vyjadrenie z knihy Goldových prác portál The Hollywood Reporter. „Rešpektoval film, rešpektoval príbeh a vždy rešpektoval to, čo sme sa snažili dosiahnuť,“ povedal herec a režisér s tým, že mnoho ľudí má prvý „kontakt“ s mnohými filmami spojený práve s Goldovou prácou. S Eastwoodom spolupracoval Gold na snímkach ako Drsný Harry, Nezmieriteľní či Tajomná rieka. Aj posledný plagát, ktorý Gold vytvoril, bol pre Eastwooda – k filmu Najmocnejší muž FBI v hlavnej úlohe s Leonardom DiCapriom.
„Mojím cieľom je ,predať' film, lákať publikum, aby ho videlo prizmou obrazu a typografie, ktoré o ňom niečo prezrádzajú a zároveň sú nápadne pôvabné. Vyvolať záujem v príbeh filmu je to, čo viem robiť najlepšie,“ povedal Gold. Dizajnér a kritik dizajnu Michael Bierut s tým súhlasí. „Gold pristupoval ku každému jednému filmu ako k šanci zdokonaliť rozprávanie príbehov. Statický obraz teoreticky nemôže mať rovnakú silu ako 90-minútový film, on napriek tomu dokázal doň akumulovať dobrodružstvo, ktoré vás počas tých 90 minút čaká,“ povedal pre The Hollywood Reporter. Samotný Gold hovoril, že pri plagátoch musel ustriehnuť tenkú hranicu medzi tým, aby upútal, ale na druhej strane neprezradil o filme príliš.