V centre jeho pozornosti nie sú idylické scenérie alebo zátišia s loďkami, ktoré učarovali impresionistom. Objavuje technické prístavy, v ktorých pulzuje ruch nákladnej dopravy. „Ich ostré svetlo, intenzívne nočné osvetlenie, kubistické tvary kontajnerov, strohá architektúra nákladných priestorov, zalomené zobáky žeriavov a svetlo žiariace priamo do očí vyvolávajú napätie a zvedavosť,“ pokračuje kurátorka. Niečo vidno na prvý pohľad, iné možno len tušiť. Víziu novodobých katedrál či chrámov posúva podľa nej maliar takmer k duchovným stavbám.
Absolvoval štúdiá na bratislavskej Vysokej škole výtvarných umení (otvorený ateliér Rudolfa Sikoru) a na pražskej Akadémii výtvarných umení. Na scénu vstúpil prvými výstavami začiatkom 21. storočia. Od realistického zobrazenia sa posunul k abstraktnejším polohám, smerujúcim k metafyzickému chápaniu krajiny. Pomocou svetla buduje vizuálne príbehy postavené na kontrastoch historickej atmosféry a aktuálneho spoločenského diania. Dôraz kladie na globálne témy, motívy neraz spája do surrealistických kompozícií. Balansuje na hrane lyriky a expresie.
Súčasťou jeho krajiny býva z času na čas opustená postava strácajúca sa na horizonte, len vzácne množstvo malých figúrok pripomínajúcich medzi monumentálnou architektúrou budov a strojov miniatúrne hračky. Kolotoče svetiel odkazujú na kolobeh dejín. Expozícia obrazov Jozefa Srnu ml. pripomína reťaz metaforických príbehov o ľudskej existencii.
„Vyprázdnená krajina pripomína apokalyptické vízie. Žiarivé kolosálne kolesá drvia priestor a zákonite pripomínajú kolobeh života. Vnášajú do priestoru pohyb a dynamiku,“ dodáva Carmen Kováčová. Do svetla Srnových obrazov sa možno ponárať v kežmarskej Galérii u anjela do 30. januára.