Bodka, tá drobná, zväčša kruhová plôška, sa za takmer 20 rokov stala jedným zo symbolov jeho tvorby. V ostatných rokoch P. Roller bodkoval takmer výhradne čierno-bielo, iba vzácne čiernu nahradil červenou farbou. Umelcov jemný výtvarný prejav by sme bez zveličenia mohli nazvať vizuálnou poéziou.
Peter Roller ručne maľované bodky zoskupuje do plôšok ako básnik slová do veršov. Kontrastné tvary potom premyslene kombinuje, špekuluje nad nimi, hrá sa, ako puzzle ich skladá do obrazcov, aby z nich vytváral akési labyrinty či rébusy. A hoci jeho obrazy už dávno nie sú miniatúrne, stále ich volá Známky, pretože práve poštové známky boli ich prvotnou inšpiráciou.
Bodkovaná tvorba P. Rollera je známa. Vlani ukážku z nej k umelcovým sedemdesiatinám vystavila v Mirbachovom paláci Galéria mesta Bratislavy. Uviedla vtedy viac ako dve desiatky sôch a objektov, takmer štyri desiatky obrazov a stovky kameňov – známych Petrogramov. Expozícia mala lakonický názov: Bodkovanie. Dva z Rollerových bodkovaných objektov minulý rok vystavili aj na sprievodnej výstave prestížneho Bienále architektúry v Benátkach. Tentoraz sa však Roller predstavuje trochu ináč, netradične a nečakane – vo farbe.
„Bolo to prirodzené, ani neviem, ako to prišlo,“ vysvetľuje stručne autor, ako sa stalo, že farebnú škálu rozšíril. Azda neprekvapí, že prvé farebné obrazy vznikli opäť na motívy poštových známok. Filatelia totiž bola v detstve a mladosti jeho vášňou a koníčkom. „Robím to, čo doteraz, akurát som pridal farby zo zaujímavých vlajok štátov,“ dopĺňa.
Čierno-biele bodkované práce P. Rollera pôsobia pokojne, stoicky. Niektoré z nich výtvarník dokonca nežne nazýva obydlia svetla a tmy. Objekty a sochy pripomínajú skôr vážne totemy, úctyhodné kaplnky či majestátne budovy. S farbou sa však Rollerov maximálny minimalizmus posúva. Bodky akoby ožili, plôšky akoby sa rozvlnili. A vďaka farbám z národných vlajok sa symbolicky rozcestovali okolo sveta. Azda najviac zmenu vybadať na sochách. Už to nie sú meraví bôžikovia či seriózni poslovia, ale rozšantení harlekýni na karnevale či vášniví toreadori. Už to nie je len bodka, znak či labyrint. Nový Peter Roller ukazuje, že obyčajnou bodkou, tým najmenším grafickým prvkom, dokáže vyjadriť aj pohyb, radosť, vášeň, veselie a vtip.
Farebné bodkovanie, najnovší cyklus prác Petra Rollera, vystavuje Galéria Z v Zichyho paláci v Bratislave.