Dušan chcel, aby logo bolo jednoduché a zrozumiteľné aj v zahraničí – čitateľné BIB rovnako spredu aj zozadu. Miro dlho špekuloval, napokon jedno písmeno B otočil a vzniklo jedinečné logo BIB, ktoré poznajú vo vyše 120 štátoch po celom svete už vyše polstoročie.
"Jeden ilustrátor z Japonska mi dokonca povedal, že v logu BIB vidí dve deti, ktoré sa hrajú s loptou“, prezradil mi s úsmevom Miro.
V roku 2019 sme spolu v jeho ateliéri vyberali diela na výstavu v Literárnom múzeu Slovenskej národnej knižnice v Martine pri príležitosti ocenenia Poštovej banky za mimoriadny prínos do ilustračnej tvorby. Hoci ťažiskom výstavy boli ilustrácie, vybrali sme aj kresby, grafiky, logá aj maľby.
Všestrannosť, mnohorozmernosť a tvorivá flexibilita Mira Cipára bola fascinujúca. Zo všetkého, čoho sa dotkol, urobil umenie. Ilustroval vyše 350 kníh, vytvoril vyše tri stovky logotypov, ktoré sa používajú dodnes.

Kresbami a ilustráciami dotváral časopisy Včielka, Zornička i Slniečko. Najznámejšie ilustrácie ku knihám Márie Ďuríčkovej Biela kňažná a Dunajská kráľovná získali ocenenia aj na bratislavskom bienále. A viaceré ďalšie v súťaži Najkrajšia kniha Slovenska, na IBA v Lipsku a inde vo svete. Naposledy ocenili jeho ilustrácie ku knihe Faust v súťaži Najkrajšia kniha Slovenska.
V ilustrátorskej tvorbe sa inšpiroval aj ľudovým umením, jeho farebnosťou a ornamentikou. Z Mira Cipára rovnako ako aj z každého jeho diela vždy vyžarovala DNA jeho predkov, zvedavosť kysuckých drotárov, ktorí putovali svetom, zbierali skúseností a šírili ich ďalej. Zanechal nám unikátne diela, tvary, postavy a príbehy vynárajúce sa z pavučiny “zadrôtovaných čiar“. Ako zakódované posolstvo aj pre budúcnosť.