Dušan chcel, aby logo bolo jednoduché a zrozumiteľné aj v zahraničí – čitateľné BIB rovnako spredu aj zozadu. Miro dlho špekuloval, napokon jedno písmeno B otočil a vzniklo jedinečné logo BIB, ktoré poznajú vo vyše 120 štátoch po celom svete už vyše polstoročie.
"Jeden ilustrátor z Japonska mi dokonca povedal, že v logu BIB vidí dve deti, ktoré sa hrajú s loptou“, prezradil mi s úsmevom Miro.
V roku 2019 sme spolu v jeho ateliéri vyberali diela na výstavu v Literárnom múzeu Slovenskej národnej knižnice v Martine pri príležitosti ocenenia Poštovej banky za mimoriadny prínos do ilustračnej tvorby. Hoci ťažiskom výstavy boli ilustrácie, vybrali sme aj kresby, grafiky, logá aj maľby.
Všestrannosť, mnohorozmernosť a tvorivá flexibilita Mira Cipára bola fascinujúca. Zo všetkého, čoho sa dotkol, urobil umenie. Ilustroval vyše 350 kníh, vytvoril vyše tri stovky logotypov, ktoré sa používajú dodnes.
Čítajte viac Ilustrátor Ďuro Balogh reaguje na úmrtie Miroslava Cipára v štýle Jožka MrkvičkuKresbami a ilustráciami dotváral časopisy Včielka, Zornička i Slniečko. Najznámejšie ilustrácie ku knihám Márie Ďuríčkovej Biela kňažná a Dunajská kráľovná získali ocenenia aj na bratislavskom bienále. A viaceré ďalšie v súťaži Najkrajšia kniha Slovenska, na IBA v Lipsku a inde vo svete. Naposledy ocenili jeho ilustrácie ku knihe Faust v súťaži Najkrajšia kniha Slovenska.
V ilustrátorskej tvorbe sa inšpiroval aj ľudovým umením, jeho farebnosťou a ornamentikou. Z Mira Cipára rovnako ako aj z každého jeho diela vždy vyžarovala DNA jeho predkov, zvedavosť kysuckých drotárov, ktorí putovali svetom, zbierali skúseností a šírili ich ďalej. Zanechal nám unikátne diela, tvary, postavy a príbehy vynárajúce sa z pavučiny “zadrôtovaných čiar“. Ako zakódované posolstvo aj pre budúcnosť.