Počas troch festivalových nocí Košičania objavovali monumentálne objekty v uliciach, zapájali sa do interaktívnych projekcií, vkročili do futuristických krajín, dirigovali samých seba v nezvyčajnom zbore, splývali v zrkadlovom obraze iného človeka alebo si vychutnávali koncerty, tanečné predstavenie či filmové premietania pre malých aj veľkých. Očakávaný silný dážď v nedeľu organizátorov prinútil odinštalovať niektoré z nadrozmerných diel v exteriéri, divákov však potešil voľným vstupom do Kunsthalle v posledný festivalový večer.
Divácky obľúbenými zastávkami sa stali košické špeciály, ktoré boli inšpirované typicky košickými témami či miestnou architektúrou. Domáci Nano vjs v spolupráci s WE BAD, Rozáliou Škvarkovou, B.eye a Erikom Hricom prebudili legendárny, no už neexistujúci mural na Vodnej ulici od ukrajinského tvorcu Interesni Kazki. O intenzívny zážitok sa postarali kreatívci zo zoskupenia BN Label s Martinom Gabčom v Kunsthalle. Interiér bývalej plavárne si podmanili výnimočnou svetelnou inštaláciou a nevyužívaný bazén opäť naplnili vodou.
Rovnaké umelecké zoskupenie v podzemí Východoslovenskej galérie pozývalo vstúpiť do futuristickej krajiny, ktorá pohlcovala hypnotickým tokom farieb v kontraste s ostro vymedzenými laserovými lúčmi. Silným diváckym zážitkom prispela aj Veronika Šmírová, ktorej imerzívne dielo návštevníkov obklopilo odleskami svetla, farieb a mysterióznou hudbou Martina Piska v Kasárňach/Kulturparku.
V programe nechýbalo ani obľúbené Divadlo Na Peróne či premietanie animovaných filmov s Fest Ančou a Festivalom BAB. V predvečer Bielej noci vytvoril neopakovateľnú atmosféru rodinný koncert v Štátnej filharmónii Košice a piatkovú noc uviedli komplexným audiovizuálnym zážitkom v Kine Úsmev hudobník Stroon s vizuálnym umelcom Jánom Šicko (DevKid). Deti potešil aj koncert Džumelca a Workshop dobrých vlastností, ktoré zastrešovala Potulná galéria. Nedeľný večer začal tanečnou performanciou Tomáša Danielisa v Dome umenia.
Populárnu zastávku na festivalovej mape Košíc tradične tvorí Mestský park. Túto jeseň tešil najmä pohľadom na monumentálny objekt v tvare rozprávkového mesiaca od BN Label. Rôzne generácie zaujala aj multimediálna inštalácia Adely L. Lučenič, v ktorej mladá slovenská umelkyňa spojila prírodné motívy so svetom softvérov a technológií – transformáciou kvetov do harmonickej hudobnej stopy.
Príjemné prekvapenie vzniklo aj rozšírením projekcie na vodnú clonu Plávajúcej fontány. Avízované dielo Chaos/Order od Kris Saganovej obohatili ďalšie z jej prác, ako aj animácie z dielne jej slovenskej kolegyne Veroniky Zúbek Kocourkovej.
„Tešíme sa, že ľudia počas prechádzok mestom vytvorili ozajstnú festivalovú atmosféru, ktorá nám počas pandémie veľmi chýbala. Viaceré diela navštevovali aj opakovane a hoci v sobotu prišli v najväčšom počte, nenechali sa odradiť ani nedeľným počasím. Bohužiaľ sme zažili aj niekoľko výtržností a nepríjemných udalostí, ale som rada, že po pandemických obmedzeniach sme opäť mohli priniesť do Košíc umenie svetového formátu,” uviedla umelecká riaditeľka festivalu Zuzana Pacáková.
Inovatívne ukážky súčasného umenia prezentovali tvorcovia z rôznych kútov sveta, od Rakúska až po Nový Zéland. V Tabačke Kulturfabrik divákov pohlcovala jedinečná 3D projekcia na mechanické „motýlie krídla”, za ktorou stáli členovia renomovaného arc/sec Lab z Aucklandu, Uwe Rieger a Yinan Liu.
Vďaka belgickým kreatívcom Superbe sa návštevníci vo Východoslovenskej galérii premieňali na dvadsiatku rôznych zboristov a ich dirigenta zároveň, v inštalácii Nemca Moritza Wehrmanna v Bábkovom divadle splynuli v zrkadlovom odraze svojho partnera a vďaka umelcom pod taktovkou Klausa Obermaiera z Rakúska ľudské pohyby s nadšením imitovali animované charaktery na fasáde Kasární/Kulturparku.
Populárnymi sa stali aj monumentálne objekty: Masha Mareka Kvetana, Ominka Viktora Freša či Beanstalk Shoot britského dua Filthy Luker a Pedro Estrellas, ktoré tvorili neprehliadnuteľné zásahy do verejného priestoru priamo v centre mesta.